Zomer ... katjes .... en magnesium ....

on zaterdag 24 augustus 2019




Een hele week nog volop zomer!

Ik zou zeggen, pluk die zomer en stop hem in een bekertje en zet hem ergens neer. Waar je er steeds naar kan kijken. Kleurige Zinnia's, die tot diep in de nazomer bloeien en kleur en geur geven en waar bijtjes en vlinders op af komen ...

.... hopelijk ben je niet vergeten om die te zaaien, deze zomer! 😊🌸🌺🌼🌸🌸







Mijn dag begon met een paar kruiwagens mest die ik van het oude weiland van Bella haalde. Nu is alles daar weg, en kan daar gemaaid worden. En zal ik er voorlopig niet meer komen.

Dag weiland! Dag brug en sloot en mooi doorkijkje naar de boerderij van R en G!

Thuis krioelt het van het leven. Bella natuurlijk, gezellig weer in ons weiland, en de hele tijd loert ze naar wat wij aan het doen zijn. En in de bijkeuken struikel je over de katjes. Mocht je langs komen ..... dan snel snel de deur weer achter je dicht trekken (kijk uit dat er geen katje tussen zit!) want ze schieten zó naar buiten.





En vandaag met twee dochters thuis namen we de katjes maar eens mee naar buiten. Waar ze zo graag heen willen. En wat goed voor hun is.

Zonlicht en wind en  ..... gras!! Haha dat was wennen!





Brit zit als sergeant majoor de hele tijd op wacht. Eérst mogen de katjes van haar niet van het kleed af. Dan na een tijdje mag dat wel, maar blijft ze als een echte (halve) herdershond om het troepje heen paraderen.

Niet te ver weg!!





Ik wilde ook nog even terug .. naar afgelopen woensdag, toen ik in Wildervank logeerde bij mijn moeder. We gingen fietsen, mijn moeder voorop, want ze wilde me iets laten zien.

Een bedrijfje, in Veendam.

'Dat moet je echt zien, en je kan er misschien iets over vertellen op je blog.'

Ja en dat doe ik dan.







Het was het bedrijf ... Zechsal.

En waarom ik daar over iets wil schrijven, is omdat er zoveel mensen zijn die last hebben van een gebrek aan magnesium. (Niet om reclame te maken ofzo want ik krijg er niks voor 😉)

Mensen, die kampen met rusteloosheid, energiegebrek, problemen hebben met slapen en concentreren, spierkrampen. Dat kán komen door een gebrek aan magnesium. Omdat ze misschien niet de goeie dingen eten. Of wél de goeie dingen eten, maar er gewoon te weinig magnesium meer in onze voeding zit. Dan kun je dat bijvoorbeeld aanvullen met tabletten.

Maar ... het gaat sneller en effectiever, als je het via de huid inneemt. En dan wel in een zo puur mogelijke vorm.

Nou wint Zechsal dus magnesiumzout .... en wel het meest zuivere en edele magnesiumzout wat op aarde bestaat ... en dat gewoon in Tripscompagnie!!! Vlakbij Veendam!

Hoe lokaal wil je het hebben?






Wij kregen een hele lezing. Die geef ik niet door. Maar als je denkt dat je misschien een magnesiumgebrek hebt, google eens op Zechsal. Wie weet helpt hun produkt voor jou.

Nou, dat was even een uitstapje naar Veendam.

Terug naar Punthorst .....









.... waar we op onze eigen manier ons best doen om alle mineralen binnen te krijgen .... 😊😊



Geniet ..... van je weekend!

🌞🌞🌞🌞🌞







5 reacties:

Willem zei

Die rijpe frambozen, is dat een gevolg van de truc om in het voorjaar de framboos diep te snoeien? Als ik me goed herinner heb je daarover eens een keer geschreven.
Omdat ik een paar dagen vertoefd heb op een plek waar geen internet was en ook geen telefoonontvangst en dergelijke, -wat een heerlijk rustig gevoel is dat-, was ik een beetje achter met het lezen van je blogs.
Over jouw 'winterbakken' zat ik me een ding af te vragen. Je kunt nauwelijks gebruik maken van de warmte die de aarde heeft op een halve meter diepte want ik verwacht een vrij hoge grondwaterstand in de winter. In dergelijke koude bakken deden ze 'vroeger', misschien nu nog wel, een laag paardenmest en daarop kwam (tuin)grond. Paardenmest broeit van zichzelf en geeft onderwarmte, wat de temperatuur, en dus de groeiomstandigheden in de bak ten goede komt. Door de platte bak te verhogen en de zijkanten te isoleren kun je iets vergelijkbaars creëren lijkt me. En misschien kun je voor de bakken zelfs (afgekeurde) geïsoleerde stalen gevelpanelen gebruiken. Door de lengterichting van de bakken oost-west te oriënteren kun je optimaal van de zuiderzon profiteren.
Al met al, het lijkt me haalbaar om ook 's winters groenten uit eigen tuin te oogsten, maar je moer er wat aanpassingen voor doen.

Anoniem zei

Even over de warme winterbak. Die paardemest is dan toch allang uitgebroeid?

Willem zei

@anoniem, waar of niet waar, maar er werd altijd gezegd dat paardenmest wel een half jaar lang kon 'broeien'. Wat ik me herinner is dat de paardenmest afgedekt werd met zeker 20 cm teelaarde en misschien wel 30. Dat zal het proces in ieder geval wat vertragen. Bedenk wel dat mijn herinneringen hieraan zeker 60 jaar oud zijn. Ik was rond 15 jaar toen wij de verdiepte platte bak, -we noemden dat een broeibak-, hadden. Het had alles met de gezondheidstoestand van mijn moeder te maken dat de bak in onbruik is geraakt.

Anoniem zei

@ Willem dankjewel!

Frean zei

https://magnesiumoil.net/magnesium-oil-benefits/