Voor de liefhebbers ... dertig kattenfoto's.

on maandag 19 augustus 2019





We hebben wat extra bezoekers op het blog omdat Paul de katjes op marktplaats heeft gezet, met een link naar hier. Hallo ... bezoekers via marktplaats! 😊 👋

Ik moet wel eerlijk zeggen dat er nog maar één katje beschikbaar is .... want vrienden hebben al katjes geclaimd, en van mp kwamen ook onmiddellijk vele vele reacties.

Maar goed, voor de kattenliefhebbers .... foto's!

Ik was vandaag echt druk met ze. Het is namelijk zo dat de bijkeuken normaal gesproken een hele rustige plek is. Stil en koel. Maar niet op maandag. Dan dendert de wasmachine de hele dag, en ben ik overal aan het stofzuigen ... en daardoor is moeder Bekkie heel onrustig.







De kleintjes geven niks om die drukte. Ze klimmen rustig op de stofzuiger als die aan staat.

Maar Bekkie zit alweer buiten. Aan haar hoofd géén machine lawaai. Ze is dat niet gewend, als buitenkat.







Uiteindelijk kwam ze tóch weer naar binnen. Om haar jongen te redden uit dat verderfelijke lawaai oord.

'Kom mee,' zei ze, 'allemaal mee, door het kattenluikje naar buiten!'

Ik bleef maar eens kijken hoe dat ging.










Bekkie klimt naar buiten en de jongen blijven binnen. Gaan gewoon door met spelen. En ze snappen er niks van. Ineens is mama weg en zien ze alleen nog maar haar gezicht, door het luikje. Huh?

Dan doe ik de deur open. Gewoon, om te zien wat er gebeurt. Of ze weglopen, of bij hun moeder in de buurt blijven.

Nou daar gaat de hele sliert.







Nee toch niet. Niet alle katjes gaan naar buiten. De een wel de ander niet. Het is nogal chaotisch.

En buiten .... weet Bekkie er ook geen raad mee. Wat nu? De buurhond begint te blaffen. Brit begint ook heel hard te te blaffen, tegen de buurhond (die normaal haar beste vriend is) 'Wil je wel eens opzouten bij mijn katjes!!!'

Géén goed idee dus. De katjes gaan snel weer naar binnen.





Maar het wasprogramma is net met véél kabaal aan het centrifugeren en Bekkie blijft dus buiten.

Generaal Brit loopt nog wat voor het raam langs. Orde orde. Bekkie gaat zich wassen. De katjes gaan maar weer spelen.


 











Als het weer stil is komt Bekkie eindelijk binnen ... en eet eerst alle brokjes op. Ook de junior brokjes, speciaal voor de katjes gekocht.

En dan .... katjes drinken .... en slapen.






Al met al is het daardoor al bijna vier uur als ik het binnenwerk af heb. Steeds maar gestoord worden, door die katten ..... 😊😊

Terwijl er nog steeds zoveel te doen is, buiten.

Om de moestuin komt weer een omheining. Dan kan Bella langs de moestuin lopen, op weg naar het achterveldje. Je zou die omheining eens moeten zien. Overal zitten hekjes en doorgangen. Zo kan ik overal een 'hekje' open doen, om met de kruiwagen de tuin op te kunnen.

Vorig jaar had ik daar niet aan gedacht. Toen waren er nergens hekjes. Toen moest alle oogst er overheen getild worden. Dom!






Vorige week is een bed met bieten leeg gemaakt. Die zitten nu in kratten in de koelcel. En op dat lege bed .....





..... komt éérst compost .... dat wordt door de toplaag heen geschoffeld, en dan met de hark geultjes maken ...... (niet netjes hoor, gewoon zifzaf)







... en in die geultjes heb ik zonnebloempitten gezaaid. Als groenbemester. Maar ook, omdat die jonge kiemplantjes enorm lekker zijn! Met de hark alles weer dichtmaken. Daar kan geen musje bij!

Het is dus een groenbemester die je ook kan eten. Verse sla in september en oktober. Of het werkt en opkomt (sneller dan het onkruid) weet ik nog niet. Afwachten.

Verder geen tuinnieuws vandaag. Morgen ... weer een lange tuindag!

Vandaag was katjesdag!🐾🐾 En ik hoor net van Paul dat morgen iemand naar het laatst beschikbare katje komt kijken. Dus. We kunnen nog maar een paar weken van ze genieten ....

Maar déze blijft! Billie.







Het blijft lastig hoor, dieren fotograferen. Daar moet je echt geduld voor hebben.

Ik fotografeer liever planten. En groente. Zoals ons avondeten.




Dat blijft tenminste stil zitten.


4 reacties:

Petra1945 zei

Wat een liefje, die Billie... En bespeur ik hier een thema?
Als Bella nu echt een kalf krijgt, ga je die dan ook een naam met een B geven?

Clarien zei

Haha ja ik denk het wel. We hadden hier laatst een logeetje van 9, en die heeft op mijn verzoek een lange lijst gemaakt van dierennamen met een B. Echt leuk. Babba, Brownie, Box, Beaver, Beamer, Boom, Bammie, en ga zo maar door. Voordat we daar doorheen zijn ...

(oja en Bips, maar dat werd dus Billie! :)

Griemmank zei

De kleintjes zijn allemaal om op te vreten, maar ik ben persoonlijk erg blij dat jullie Billie houden, want die had vanaf dag een mijn voorkeur. Kan ik hem volgen via jouw weblog. Heb zelfs nog hevig getwijfeld of ik hem..... nou ja, nog maar even niet een eigen kat. Ik houd het voorlopig dus maar bij Tommie, onze buurkat, die erg veel bij ons in de tuin is. Ik zorg voor hem als de buren er niet zijn. We zijn erg op elkaar gesteld.

schrijfselsvanmij zei

Wij hadden ooit een Bibi :-)