Bij ons thuis.

on zaterdag 17 augustus 2019




Bij ons thuis is het een potpourri. Het is de hele dag door gewoon allerlei dingetjes. Net als bij iedereen thuis, waarschijnlijk.

Soms kan ik er een lijn in vinden of een thema. Maar meestal is een dag gewoon een aaneenschakeling van 'en toens'. 

En toen en toen en toen.😊

Zo sjeesden Paul en ik vanochtend door het dorp om een aanhanger te lenen. En toen weer terug, om bij Wim ein-de-lijk een bult compost weg te halen, wat hij al weken geleden gevraagd had.







En toen ... ging ik even langs de overburen .... omdat buurvrouw een emmer pruimen had klaarstaan, en besloten buurman en ik ter plekke ook meteen dat Bella naar huis kan. Ze is rustig gebleven en hoeft dus niet een tweede keer naar de stier.

Goed gedaan stier! 👍👊 💥

En Bella komt dus thuis.





En ik maak van de pruimen, en nog wat ander fruit, limonade. Eerst ontsappen, in de ontsap-pan. Dan suiker erbij, en in flessen.

Limonade maken is de meest makkelijke manier om je fruit te bewaren.







Liek en Senne gaan morgen op vakantie en die kwamen vandaag hier. Om de auto te halen maar ook vooral voor de katjes natuurlijk.

Helaas heb ik nog steeds niet de tijd gehad om goeie filmpjes en scherpe foto's van ze te maken. Het is een echt geduldwerkje, want óf ze slapen, óf ze zijn in beweging. (de katjes dus, niet Liek en Senne😄)

Net pluizige balletjes zijn het, ze rollen de hele bijkeuken door.






Paul was vanmiddag gaan racefietsen. Naar Harderwijk heen en weer.

Terug .... had hij de hele weg motregen. Dus had ik een vuurtje gemaakt. wat niet nodig was want hij had het niet koud, maar wat wel gezellig was. Zo midden in augustus ..






Ook het eten is potpourri.

Ik laat het maar zien zoals het is ... nogal een rommel. Op het laatst nog snel een slaatje in elkaar fratsen vanwege de extra eters .... van een wortel, gesnipperde rucola, yoghurt, honing, wat kruiden, zout, peper.

Het zijn wel altijd de lekkerste slaatjes, die je hatseflats maakt. En het lukt je nooit om het een tweede keer precies zo te krijgen.

En dan is de dag alweer bijna om. De zon kwam nog langs bij ons.







Elke drup regen is nog steeds goud waard. Al is het misschien minder leuk als je nu net vakantie hebt. Maar het is hard nodig hoor! Nu zie je alles alweer groen en fris worden.

Zelf ging ik vanavond in het oude weiland van Bella wat mest halen. Elke avond een kruiwagentje vol, hoe zeggen ze dat ook ... elke dag een steekje is een mouw in een jaar? Ofzoiets?

Wat ik bedoel is dat die mest van Bella maar weinig lijkt, om onze hectare weiland én de tuinen mee te bemesten. Maar toch maar doorgaan. Een mouw in een jaar. Haha. Een vest in een eeuw. 

Geduldwerkje hoor ... breien.






Nou, daar gaat weer een steekje!!😊😊



En daar heb je Bella ook. Ze rende eerst als een dolle rond. Hoera!! Mijn eigen weiland weer! En toen óók nog een sprintje getrokken samen met Brit. Brit links en Bella rechts van de omheining.

Het was een mooi gezicht. Bella won.





Maar nu is ze weer rustig. Ciao Bella!

Goed weekend!



Jullie ook natuurlijk!😊


3 reacties:

Daphne zei

Heerlijk verhaal!!
Herkenbaar ook.
Van die sla, die elke keer weer anders is, van het nemen van foto's van bewegelijke kittens, van een blije Bella..... heerlijk om te lezen en dus heel herkenbaar!
Oohh, en van de regen, wij zitten nog op de camping, maar dat is dus echt niet leuk. Ik denk dan maar aan alle boeren, die blij zijn met elke druppel.

Anoniem zei

Leuk artikel in het ND!

Teunie zei

Dat spreekwoord gaat niet over breien, maar over weven: elke dag een draadje, is een hemdsmouw in het jaar :-)