Vraag om zaadjes!

on maandag 10 oktober 2016




Uitdelen .... dat is één van de leukste dingen om te doen. En met bloemzaden hoeft je dat ook nog es geen cent te kosten. Zoals deze zaden van de Grote Afrikaan en de Veelkleurige Zinnia.

Vorige week deed ik een oproepje aan iedereen die wel wat van die lang dóórbloeiende schitterende bloemenstruiken wil, om mij te mailen voor zaadjes. Kijk maar hier.

Elf mensen hebben tot nu toe op die oproep gereageerd en krijgen eind deze week zaadjes in de brievenbus. Niet vergeten ze te zaaien he? Je zal versteld staan hoeveel meer gegons en hoeveel meer leven en prachtige kleuren je in je nazomertuin hebt, volgend jaar!







Aangezien dit zo'n typische er-is-eigenlijk-niks-gebeurd-maandag was, zal ik dan maar laten zien hoe dat ging met die zadenpakjes. Me-ga boeiend verhaal weer dus!! ;-)

Het is nog steeds opruimen geblazen hier thuis, en deze kalender met positieve spreuken kan wel weg. De mooisten staan in mijn agenda, en die velletjes papier zijn precies geschikt om er zadenpakketjes van te vouwen.

Let aub niet op mijn vuile tuin-en-verhuis nagels .....








Een heel handig pakje heb je nu. Geen plakband of niks nodig. Doe de zaden erin, en vouw het laatste klepje boven om, en stop het in, dan zit het goed dicht. Doordat het papier is blijft het zaad goed droog en het kan hier best de hele winter in bewaard blijven.

Iemand zei in de mail dat ze het zaad van de Afrikanen wil gebruiken als tussenteelt, tussen de groenten door. Dat is een heel slim idee, want de Afrikaantjes zorgen ervoor dat er minder schadelijke aaltjes in de grond zitten. Die aaltjes houden niet van de sterke Afrikanengeur, en ze vertrekken.

Raar ..... want die Afrikaantjes-geur is zooooo lekker! Afrikaantjes zelf kan je ook prima eten, heel bijzonder smaakje hebben ze.





Nou, er gaan weer heel wat zaden de wijde wereld in! En zoals je op de onderste foto ziet .... de envelopjes waren van de geboortekaartjes van onze kinderen. Hahaha wat bewaar je toch een hoop in je leven. Wel honderd van die envelopjes had ik nog. De kaartjes heb ik wel bewaard hoor!

Ik heb nog veel envelopjes, nog veel spreuken-pakjes en nog vele vele zaden over, dus doe me een plezier en email om wat zaden. Nou vooral ...... doe de bijen een plezier! Het enige wat ik je terug vraag is overboeken van de portokosten. Zet er wel meteen je adres bij anders moet ik weer beantwoorden, dat schiet er dan bij in .... etc etc

Email naar Clarien1@zonnet.nl

Goed. Opruimen dus. Elke dag een gang vol. Troep en bewaren. Je hele leven komt voorbij.






En de jongens op de bouw appen regelmatig wat fotootjes door. Ik schrok wel hoor ... van deze. De bouwplannen voor de paardenstal waren afgelopen week in gezamenlijk overleg iets gewijzigd.

Iets?




Adem in adem uit.


0 reacties: