Verhuizen.

on maandag 31 oktober 2016





Zelf verhuizen?

Kan best. Gewoon je hoofd koel houden. Om bloopers kunnen lachen. Vroeg beginnen met inpakken en alvast zoveel mogelijk op de nieuwe plek brengen.







Er gaan soms dingen mis. Nou eerlijk gezegd, er gaan meestal héél veel dingen mis. Want verhuizen is ook weer een vak, voor de vakman. En als je dat zelf doet kom je rare dingen tegen.

Nou ja het inpakken is een makkie natuurlijk. Je beste spullen gaan in dozen, en de rest doe je lekker weg. Dat ruimt me toch een partij op! Wij gaan naar een kleiner huis en ik denk dat we wel de helft van alles wat we bezitten aan klein spul hebben weggegeven en weggegooid.







Ondanks het feit dat P&P een Dream Team waren, qua verhuizen,  .... alle kasten en zware spullen keurig netjes in de vrachtwagen gekregen, ging het toch eventjes goed mis bij de wasmachine.

Nou ja .... éventjes .....

.... ruim twee uur zaten ze klem met dat ding op de trap!! Twéé uur! Met de wasmachine op de trap!!

Ik kon het niet meer aanzien en liep maar even weg, kwam een half uur later terug ... en toen waren ze EEN TREE LAGER!! En maar praten en overleggen, leg jij dáár een deken dan trek ik hier, o nee wacht nu gaat hij glijden, oja nou pak hem dan hier dan kruip ik er overheen, onee wacht nee nu zit ik zelf klem .....

...... net een live aflevering van Buurman en Buurman was het! Zo'n ding weegt wel 100 kilo. Maar daar is hij hoor! Knap werk! Ik heb erg gelachen grote bewondering!







Ook bijvoorbeeld paste de truck niet op de oprit vanwege overhangende takken, snel wat wegknippen, krrrrrr .... nee hoor gaat nog steeds niet, nou ja dan maar niet. Dan maar langs de weg. Voor buurman de huisarts, en waar het net griep-prikken was met lange rijen ..... ach ja dat zijn van die dingetjes .... dat verzin je niet.

Ondertussen in Punthorst. Ik kwam daar dus 's ochtends aan. Over twéé uur zouden de mannen met twee trucks vol meubels komen om hier uit te laden in een schone opgeruimde woonkamer. Dachten ze. Maar PANIEK die woonkamer daar werd nog steeds behangen en de schildersspullen stonden er nog kriskras en supersmerig was het nog!!

Alle bouwvuil van vijf maanden ..... nog gewoon op de grond.





De mannen keken es naar mijn gezicht .... begonnen op te ruimen, maakten snel het laatste behang af. Er was ineens een extra kracht van firma Jansen aanwezig, waardoor er in die twee uurtjes tijd alle laatste deurklinken en zelfs nog een complete overloop schuifdeur-kast werden afgemaakt.

Ik als een bezetene aan het vegen en stofzuigen en dweilen ..... hijg hijg ..... en daar reden de trucks het erf op! Toettoet! Wij lusten wel een bakkie!!

Nou wij ook wel! :D

Net op tijd klaar allemaal. Komt u maar binnen!










We hebben alles een beetje lukraak neergezet. Maar het is meteen ..... thuis!

En s avonds .... als ik in de eigen tuin en op de eigen hooizolder ons eten haal ..... dan denk ik bij mezelf ... ja dít is één van die dingen waarom we hier zo graag wilden wonen!

Eigen eten van eigen land.








De eerste nacht ..... is heel kort. We zijn allebei om vijf uur alweer wakker. Van de adrenaline.

Maar dan, buiten uitkijken over het weiland, de zon is nog niet op .... er rolt mist over het land naar ons toe ..... mooi




Tja. Nog wel wat meer ging er mis tijdens het verhuizen. Ik had dacht ik al gezegd dat de keuken niet goed was gemonteerd. Verhitte gesprekken met de keukenman ..... de keuken is echt prachtig .... maar de montage is NAAD! Nou, die boodschap kwam goed aan!

Donderdag krijgen wij een splinternieuwe monteur, die alles komt herstellen. En als compensatie een extra spatrand. Nou fijn. Dus .... donderdag komt keuken deel 2!

Ja en ondertussen wonen we hier al drie dagen!

Hoe het is? Tja ... meteen al heel vertrouwd. De bouwlui zijn inmiddels maten geworden. Zij klussen rustig door aan de paardenstal, en drinken koffie met ons. Vrienden komen kijken, buren brengen een blommetje ....






En het is veel en bijzonder en verwarrend maar vooral ook verschrikkelijk fijn om nu eindelijk op ons boerderijtje te wonen.

Vandaag, maandag, Paul nog vrij. Er is veel te doen. Kasten in elkaar zetten, en kom ik ga maar es die raampjes schoonmaken. Wat een klus zeg. Al die kleine raampjes. Het zijn er ruim honderd. En wat een spinnetjes en torretjes en beestjes allemaal op en in de muren en in al die hoekjes.






Jan haalt zijn schouders op als ik er iets over zeg. 'Je wilde toch in een oud boerderijtje wonen?'

Dat hoort er dus bij. Niet erg hoor. Gezellig wel zelfs, al dat leven onder één dak! :D




Vandaag kwam ook de man van de KPN!

YES! Wifi!


17 reacties:

Jan Wilde een Tuin zei

Het zal jullie zeker bevallen, veel succes.
Gr Jan(Wilde een Tuin)

Anoniem zei

Ga heerlijk genieten van jullie mooie 'stekkie'!!! Er is waarschijnlijk nog best wat werk, maar neem ook af en toe even een moment om te genieten Clarien! Wij zijn ook net verhuisd naar een kleine boerderij (zelfs nog gekeken op de Schapendijk, bij jullie in de buurt ;) )! Maar ons oog is toch gevallen op 1tje in het noorden, Noordwolde. Heel veel woonplezier voor jullie allebei! We kijken uit naar je nieuwe berichten vanaf het platteland ;) !!!

Bianca van Dalen zei

Geniet ervan! Al die tijd heb je er naar toe geleefd en nu is het dan eindelijk zover, veel plezier in jullie nieuwe woning!

Catrien zei

wat supergezellig! ik woon ook in n oud huisje op platteland tussen allemaal kriebelbeestjes .....went snel. Geniet van jullie mooie stekkie!

Anoniem zei

Ziet er echt gezellig uit, en goh de herinnering aan toen we hier pas kwamen wonen komt zo terug, zoveel spinnen in huis had ik nog nooit gezien (maar het went) En inderdaad je raakt gewoon niet uitgekeken op die opkomende en ondergaande zon. Ook fijn dat je al je moestuin kon beginnen en er nu al meteen de vruchten van plukt. Ik kon toen enkel nog wat late appels plukken, niet te eten, maar wel lekkere appelmoes.

arcobaleno zei

Zit er al gezellig uit.
Heel veel succes in Punthorst

Siny

Barbara Fris zei

Respect voor al dat mega-zware werk. Het resultaat is weergaloos mooi en huiselijk-warm!

Unknown zei

Heerlijk zo buiten wonen , geniet ze en wat een mooie foto van het uitzicht.

Adelheid zei

Gefeliciteerd! Geniet van je boerderijtje met uitzicht! Beestjes horen erbij op het platteland, zeker met een rieten dak. Dat hadden we op vakantie in Drenthe, zelfs vogeltjes kruipen in het riet. Moet je man nu verder rijden naar zijn werk?

Leonie zei

Veel geluk in jullie nieuwe woning! Het ziet er nu al heel knus uit!

Mrs.Lavender zei

20 jaar geleden verhuisden wij van een dorp in Noord-Holland, naar de ruimte in Oost-Groningen, als iemand wel eens aan me vroeg, wat het verschil was, kwam ik niet verder dan "Het is ....anders" Het was niet te omschrijven ,er zijn mooie dingen,en ook vervelende dingen.We hebben zo veel geleerd over mensen, natuur, dieren enz. Ik had dit niet willen missen in mijn leven, helaas gaan wij om gezondheidsredenen hier weer weg.
Heel veel geluk in jullie nieuwe woning.

Unknown zei

Dat ziet er toch al hartstikke gezellig uit! De verhuizing achter de rug, dan kan het nu echt beginnen. Veel plezier in Punthorst.

Es zei

oooh ik zat al helemaal te wachten op deze blog, super!!!
Kun je mij jullie nwe adres mailen??
X Es

Zem zei

"Veel leven onder jullie dak": schitterend!
Hopelijk heel lang heel veel leven voor jullie in Punthorst, en dat jullie daar veel geluk mogen ervaren.
Hartelijke groet, Zem.

Clarien zei

Dank jullie wel hoor voor al die lieve meelevende reacties. het is zoveel gezelliger om zo te verhuizen!! :D

Daphne zei

Whahahaaaaa, vooral die opmerking over Buurman en Buurman, hi hi.
Het ziet er meteen al heel knus uit, super hoor.
Heel, heel veel plezier in jullie nieuwe woning, met veel geluk, gezondheid en liefde.
En.....GENIETEN!!

Wendy zei

Een beetje late reactie, niet verhuisd maar toch even geen internet ;-( Heel veel geluk en plezier in jullie nieuwe, mooie huis. Het ziet er inderdaad al ontzettend gezellig uit. Ook erg bedankt dat je,ondanks alle drukte, ons laat "meegenieten" via je blog!!!

Wendy