Keuken (1)

on maandag 24 oktober 2016



Ik sta wel es meewarig te kijken, bij een huis waar ze aan het verbouwen zijn .... zoveel busjes als daar soms staan .... daar loop je financieel toch op leeg? Denk ik dan. Haha maar moet je hier nou es kijken. Zeven busjes stonden er vanochtend bij ons, met mijn auto erbij acht.

Maar nu weet ik dat dat meestal het geval is aan het eindstadium van een verbouwing, als alles allemaal tegelijk moet. Dan komt iedereen nog even langs.

Gerard Hempen, onze keukenleverancier, is ook gearriveerd. Gauw naar binnen!










Nou, de kleur van het eikenhout van de gebinten, en de kleur van het eikenhout van de kasten, is helemaal gelijk. Gelukkig!

De keukenkasten, dat zijn echt van die stoere houten kasten. Wat wél lastig is .... is dat het niet met van die voorgestanste gaatjes is .... Dus als de jongens mij vragen waar en hoe hoog ik de planken wil, moet ik dat heel goed bedenken, want het wordt allemaal meteen vast getimmerd. Niks is verstelbaar. Oeps, zou jij dat in één keer kunnen bedenken? Hoe ver dat precies uit elkaar moet? Op maandagochtend vroeg?

Ik heb er maar een pan bijgehaald, mijn grote soeppan stond hier toevallig, en ben gaan opmeten. Maar of het nu allemaal klopt ..... geen idee. Nou ja, hoe dan ook, de planken in onze kasten zitten vast. Voorgoed.

En wij moeten ons daar met onze spullen maar gewoon aan aanpassen!







Dit ding hierboven, dat is iets bijzonders. Jan bracht ons op dat idee. Het is een Plasmamade afzuigkap. Je hebt voor deze afzuigkap geen afvoer naar buiten meer nodig. Het is een luchtfilter die constant de lucht in je huis filtert, waardoor je een gezond binnenklimaat krijgt. Bedacht door iemand .... met astma! Ook bespaar je zo op je stookkosten, dus, duurzaam is het ook nog.

Je vind er hier meer over.

En héél toevallig ... is het een uitvinding van iemand uit Staphorst! Bijna een buurman!

Na de ochtend fiets ik een rondje dorp. Naar het zuiden dit keer, door Nieuwleusen, het dorp dat het dichtst bij ligt en waar we voor winkels op aangewezen zijn. En voor dokter, tandarts, sportschool, dat soort dingen. Het is nou niet echt een knus dorp, maar wel praktisch. Hema, Blokker, AH, Kruidvat, al die handige dingen zijn er. En ook een leuke boekhandel, heel belangrijk!







In de boekhandel is een servicepunt van de ING, wat toevallig onze bank is. Dat is wel handig van die banken. Geen dure kantoren meer, maar servicepunten in winkels, waar de klanten voor de meeste bankhandelingen terecht kunnen.

Gelukkig, anders hadden we voor bankzaken helemaal naar Meppel of Zwolle gemoeten.

Oja dat leuke boek over 'Vooruitboeren' dat moest natuurlijk mee. Daar kom ik nog wel op terug!

En een sportcentrum vond ik ook. Het is klein, maar wel met een splinternieuwe uitbouw erachter. Even gluren hoor, een mooie lichte zaal is het!





Thuis is de tegelaar in de gang bezig. Of ik ook één tegel mag leggen?









Slim systeem is het. Met vier klemmen zet je de tegel vast, dan staat hij precies waterpas, zonder duwen of hameren op de hoeken. Met die tang hierboven duwt hij de klemmen nog extra aan.

Thuis ... weer verder met inpakken. En soms moet je slim zijn. Een hele rij flessen olie meenemen die allemaal driekwart op zijn? Dacht het niet!!





Alle olie gaat gezellig bij elkaar in één fles. En alle azijn ook. Zo doen we dat met verhuizen!


5 reacties:

Es zei

Oooooh je keuken, prachtig!!!!
X Es

arcobaleno zei

Sluit me helemaal bij bovenstaande reactie aan. Wat zal het straks mooi zijn.

Unknown zei

Wat een schitterende keuken , heel wat beter dan een ''standaard'' bouwpakket. Veel succes met alles

Véronique zei

Zo een vlotte verbouwing-verhuis heb ik nog nooit meegemaakt!!!Hier bij ons in de Belgische Ardennen zijn de bouwvakkers,leveranciers van isolatie,ramen,tegens,keuken enz niet heel punctueel.Een aannemer die alles coördineert is onmisbaar,anders loopt alles in de soep...
Het ziet er daar bij jou allemaal super uit!!!Proficiat en nog veel moed met de verhuis.

Clarien zei

Ha Veronique ... ja zo lijkt het wel ... allemaal van een leien dakje. Maar er zijn ook bloopers hoor, kleine dingen, maar toch. En wat de aannemer betreft, hij houdt het idd in de gaten, komt s ochtends vroeg vaak even langs, maar we hebben ook geluk met een hele goeie voorman die alles in de smiezen houdt. :D

Henriette wil je dat recept waar je in het vorige blogje het over had naar me emailen? Anders vergeet ik het.