Ondertussen .... in Moeskers Moestuin (2)

on woensdag 5 oktober 2016



Wat neem je wél mee en wat doe je weg? Er ligt zoveel troep hier in het schuurtje en in de kas, die ook een soort van opslagruimte is geworden. Méér dan de helft komt uit kringloopwinkels. Daar haal ik bijna al mijn gereedschap. Kan je ook wel zien.

Maar wat maakt het uit? Het werkt! Ik neem gewoon de hele zooi mee en we gaan in Punthorst wel een keer alles selecteren. Heel raar, een stapeltje borden, boeken of t-shirts kan ik hopla, zó wegdoen, maar van die oude tuinrommel kan ik geen afscheid nemen. Alles gaat dus mee.








Ook de zaden gaan mee. Hier, de asperge heeft een paar hele iele zaadjes voortgebracht. Hup meenemen. Asperge gaan we zeker telen op die zandgrond in Overijssel! Ook de wortels van asperge en rabarber ga ik nog uitgraven. Maar later. Als het groen is afgestorven.

Kijk, nóg een besje! O nee, het is een kevertje ......





Nou daar gaat Malle Pietje weer hoor, kruiwagen na kruiwagen met meuk gaat er in de auto. Natuurlijk gaan ook alle houten tuintegels mee, die ik ooit zomaar kreeg, via een bloglezeres! Wat hebben we daar veel plezier van gehad.

Met die tuintegels leg je in drie minuten een paadje aan door een wildernis! En als het onkruid er overheen groeit, dan til je ze op en legt ze weer neer. Hup, schoon is je paadje!





Thuis is er post. Leuk, ook pakjes!

Eentje is er van Henriette. Zij stuurde knoflooktenen op om te poten. Die komen uit Roemenië, gewoon van mensen uit hun tuin. Mooie dikke tenen zijn het, daar zullen vast wel dikke bollen uit groeien.

Ontzettend bedankt Henriette!!






En het andere pakje is mijn favoriete magazine. Farming Magazine, uitgegeven door een Amish familie in de VS, die zelf een boerenbedrijf hebben. Het staat vol met boeiende informatie over organisch boeren, veeteelt, handwerktuigen, zelfvoorzienend zijn, lekkere recepten, leuke boeken om te lezen ...

De uitgever, David Kline, heeft zelf ook prachtige boeken geschreven over de natuur.







Mijn jaar-abonnement is afgelopen. Of ik een verlenging wil? Jazeker!! Wat dacht je! Hebben we hard nodig, in Punthorst!


1 reacties:

Unknown zei

Mocht u ooit afscheid willen nemen van het plaatje met "het mooiste van tuinieren is t nathouden", zouden wij het graag overnemen.