Moe.

on zaterdag 15 oktober 2016





Het hakt er wel in, zo'n verbouwing op afstand. ;-)

Dus een kort blogje vandaag ... Eigenlijk wilde ik alleen maar iets zeggen over die pakjes zaden die gisteren gepost zijn. Want daar zitten Zinnia zaden bij, en die zijn niet geschoond. Daar zit het kaf nog tussen, want dat was me teveel werk om dat helemaal op te schonen voor zoveel zaden. En dan denk je misschien als je zo'n pakje openmaakt, wat een rommel. Maar de zaadjes zitten gewoon tussen het kaf, een soort grijsbruine ovale schijfjes zijn het.

Als je ze zaait, en je weet niet precies wat wat is, dan kun je het beste het hele bundeltje uitzaaien (in een pot) dan komen de plantjes vanzelf wel op.

Maar over het zaaien van bloemen, daar hebben we het in februari wel weer over!

voor nu .... fijn weekend! Tot maandag!


7 reacties:

Es zei

Ik heb ze binnen thnxx en komt helemaal goed, rustige avond Clarien, lekker dromen over d eerste zomer op Punthorst, wijntje erbij beentjes omhoog
Proost X

Madelief Weideveld zei

Hé Clarien.....
En dan ga je zomaar Olle wel weer ontmoeten. Hij is (tijdelijk wellicht) terug uit Portugal en gaat dinsdag bij Henk aan de slag. Je ziet hem vast. Dat vind ik dan weer een leuk nieuwtje.
Dag, Carin

Clarien zei

Dank je Es, het gaat idd precies zo! En Carin je komt zelf toch ook wel langs?

Helena zei

Natuurlijk ben je moe! Het is ook nogal wat die verbouwing, vanalles regelen, uitzoeken en dan het reizen. Dusss... elke dag gemberthee, 3 keer een lepel vlierbessensiroop, geen alcohol!!! en op tijd naar bed. Ik noem maar wat hoor om je weerstand op peil te houden, maar je begrijpt me wel, toch? Zorg goed voor jezelf Clarien (einde preek). We willen inderdaad volgende seizoen al je verhalen kunnen lezen over je paradijsje.

Clarien zei

Gemberthee en vlierbessensiroop heb ik. ergens. thanks voor de reminder... ben juist deze week helemaal niet gezond bezig ..

Jaja volgend seizoen. Nieuwe plek, nieuw blog? Ook iets wat me bezighoudt .. want dat wordt wel wat breder dan alleen moestuin natuurlijk. Dus nóg een verbouwing? blog ombouwen? :D

Catrien zei

al reageer ik niet zo vaak , ik wil toch even zeggen dat ik super geniet van je blog! vaak is het ook inspirerend voor me als ik n beetje instort.......als buitenmens met bloemen en moestuin, 2 dwerggeiten ,kippen, poezen en cavia s, blije moeder van 6 kinderen, aanhang en 6 schatten van kleinkinderen en ,oja ook nog n man, gebeurd dat gewoon af en toe, heerlijk om dan even bij jouw verhalen bij te tanken!

Unknown zei

Hai Clarien,
Zaadjes binnen, tnx!
Klein vraagje: wil ook cider maken, maar kom op je site varianten tegen: 1 met verwarmd appelsap, en 1 met "rauw" appelsap.
Vroeg me af welke je het beste is bevallen?
Succes met de verbouwing!