Conversaties op het land.

on vrijdag 21 juni 2019






Het grappige is, dat ik door de verkoop van hooi weer contact kreeg met een klasgenoot van de Warmonderhof. Zij hebben een geitenboerderij in de polder, en hadden hooi nodig. Liefst biologisch.

Nou, daar kwamen ze aan!

Net als ik, zijn zij ook top-druk, nu in juni, dus het was snel snel hooi inladen, terugrijden naar de polder, en nóg een ronde rijden en nog meer hooi halen. Nu hebben ze voorlopig genoeg. En ik heb  een leuk adresje om te bezoeken binnenkort!

En verder waren het vandaag weer de gebruikelijke conversaties op het land.




Waar praat je zoal over? Met een worm bijvoorbeeld? Och, ditjes en datjes. Een worm eet en poept, en daar gaan onze gesprekken dan ook zo'n beetje over.

En, met een pol kweekgras ...

'Waarom trek je mij uit??'
'Omdat ik je daar niet wil hebben.'
'Heeft geen zin. Ik kom toch terug.'
'Dan trek ik je wéér uit.'





'HEE!' zegt een jonge suikerbiet, 'Waarom trek je mij uit? Je hebt mij zelf gezaaid en opgekweekt!!'
'Omdat ik je daar niet wil hebben. Je staat te dicht bij de buurman.'
'Trek mijn buurman er dan maar uit!'

Maar hij heeft pech. Hopla daar gaat hij. Eruit.







'Nou ja zeg!' zegt een ui. 'Waarom trek je mij eruit?'
'Omdat je doorschiet.'
'Maar weet je wel dat ik dan een prachtige bloem krijg?'
'Ja, maar dan krijg je géén ui.'

Bloemen zijn mooi, en zaad krijgen is fijn, maar er staan veel teveel uien door te schieten, dus er gaan een hoop uit.





Er gaat helemaal niks van het land af. Alles gaat terug op precies dezelfde plek waar ik het uittrok. De groenten mogen lekker op hun rug liggen verwelken. Het is een mooie bodembedekking, met die warme dagen die eraan komen!

Lekker zonnebaden jongens! 😊

 


En dan zijn er nog de eindeloze conversaties met alle dieren.

De dieren. Ik kan er een boek vol over schrijven. Neem nou De Vier. Die wonen ineens met z'n vieren in de stal.

Gewoon. Leuk. Lekker klooien met hooi.




6 reacties:

Anoniem zei

Huh, vier? Ben ik nu "kippig"aan het worden? Maar nr. vier ook gespot, leuk zoekplaatje. "Gaan jullie maar lekker zonnebaden", haha, geweldig!

Zonnige groet, Veronique.

Willem zei

Mijn kleuronderscheidingsvermogen is ook verre van optimaal en heb de foto ook fors moeten uitvergroten voordat ik het vierde hoen zag. Het leek wel een reclamefolder'4 voor de prijs van 3. Knappe foto, dat wel. Was het de bedoeling, of een onbedoeld bijeffect? Hoe het zij; het blijft een mooie foto en zonder geluk vaart niemand wel, was altijd het devies van mijn ouders. Daar kan ik me nog altijd in vinden.

Lies zei

Leuk gevonden van je, Clarien, voor een logje !
Lie(f)s.

Clarien zei

Oh nee dat was per ongeluk hoor. Zoekplaatje. Haha. Het zijn de 'beruchte vier' je weet wel die puberkippen. Ik zag geen eens dat er eentje verstopt zat achter die andere. :))

Roxanne zei

Wat leuk om zo even een onverwacht zoekplaatje te hebben, maar kip 4 is gevonden hoor :)

Unknown zei

Dat zijn heel veel plastic tassen.