Poep en sokken

on maandag 25 augustus 2014

Bussumse hei, vanmorgen om 7.30 ongeveer. Ik liep daar met een plastic zakje om wat rundermest te halen. En toen zag ik deze ree, hij stond daar heel blij te stuiteren met z'n beide achterpoten de lucht in. Reeen zijn niet zo zeldzaam hier, maar toch, zo'n stuiterende blije ree, daar word jezelf ook vrolijk van.


... zo jammer dat ik niet kan inzoomen. Hopelijk binnenkort weer een goeie camera, nu is het nog even behelpen met m'n mobieltje.

En de runderen die daar ook rondliepen, hadden een paar kalfjes bij zich. Heel schattig.

Deze twee waren zo grappig. Toen ik langzaam naar ze toeliep, deden zij steeds één pas achteruit. Ik één vooruit, zij ééntje achteruit. Dat schoot niet erg op.


Maar toen ik stil bleef staan, werden ze nieuwsgierig, en kwamen heel dichtbij. Ze schrokken ook niet van het geluid van mijn mobieltje, van de foto. Ze begrepen zeker wel, dat ik niet kon inzoomen, want ze kwamen even heel dichtbij, model staan!




Zo groot als een flinke hond zijn ze, en heel mooi wollig. Echt heel lief, je zou ze zó graag even willen pakken en knuffelen! Ik ben maar niet gaan aaien, want dan zal je zien dat moederrund ineens komt aanstormen met die twee enorme hoorns voorop. Maar het had wel gekund, aaien, ze waren helemaal niet bang meer.

De mest ging uiteraard op de compost. Eerst mengen met houtsnippers. Dat is mijn alternatief voor stalmest (drijfmest met stro).



Verder was het rommelen op de tuin. Niet veel gedaan. Er kwamen steeds mensen langs, dat is altijd heel gezellig, maar je doet haast niks. En het miezerde ook nog. Dus toen ben ik maar thuis met de meubels gaan sjouwen. En ander nuttig werk gedaan.

Zoals bijvoorbeeld een enorme bult enkele sokken uitgezocht. Wie een partner vond mocht blijven, de rest gaat de textielcontainer in. Heel tevreden werkje! :P



Met de post kwam nog wat leuks ...



.... zodat morgen het bieslookveldje (één vierkante meter) ingezaaid kan worden!

2 reacties:

Spaarmoeder! zei

Och wat een knuffels! Maar inderdaad, je moet er niet aan denken dat moeder om de hoek komt kijken. Die mest is een goed idee, ik ga je na-apen.
Hmmm raapstelen!

Hopelijk komt het aankomende week toch nog goed met het weer!

Anoniem zei

Onze zoon, woont op zichzelf, noemt dit altijd sokken memory , ha ha
groet Dirkje