Boeken boeken boeken .....

on maandag 12 november 2018







Onze boekenkast leeft. Echt waar. Hij groeit met ons mee.

Terwijl ons leven zich afrolt en wij van de ene fase naar de andere gaan verandert de boekenkast mee. Hij is een afspiegeling van ons leven.

Dat komt omdat ik elk jaar de boekenkast helemaal uitruim en weer inruim. Alles wat we niet lezen gaat naar zolder, of naar de Kringloper, of wordt weggeven, of verkocht. Dat moet ook wel, want elk jaar komen er weer nieuwe boeken bij.

Vandaag kwam een boek binnen, over houtbewerken, dat ik had besteld. En ook bracht een aardige bloglezeres zomaar een paar boeken. Over koeien. En die extra boeken waren voor mij nou nét de druppel om die boekenkast maar weer eens aan te pakken.

Want hij stroomt weer over .....











Er liggen stapels op de piano, op de vloer, in mijn leeshoek. Het krioelt van de boeken en er komen steeds nieuwe bij.

Want boeken .... daar heb je nooit genoeg van. Vind ik. Ondanks internet en ebooks en alles ..... een boek in je handen, lekker mee op de bank, met een kop thee of glas wijn .... das echt genieten.

En elk jaar zijn er wel weer andere dingen waar je over wil lezen. Waar je méér over wil weten.

Ik bestel mijn boeken via tweedehands sites, of ik vind ze in de Kringloper. Van die boeken, die je soms per ongeluk vind ... doorbladert .... en denkt, dat is hem! Zo heb ik ooit dat boek hieronder gevonden, van de schrijfster Catharine Parr Trail, een pionierster in Canada.

Toen ze net geëmigreerd waren naar een verlaten oord in Canada werd haar man ziek, en ze hadden een huis vol kinderen midden in de wildernis. En Catharine, van huis uit een frêle Engelse dame, moest alles zelf doen en zelf uitvinden. En ze kon nog goed schrijven ook. Prachtig boek. Daarna heb ik meer van haar werk gevonden, en veel van haar opgestoken.













Maar goed. Die boekenkast dus. Die is niet van elastiek, dus als er veel nieuwe boeken zijn moet er ook weer wat weg.

Alles ook meteen weer even soort bij soort zetten. Ik heb veel boeken over pioniers (haha maar dat wist je al) en over zelfvoorzienend leven. En verder dingen van de afgelopen jaren, ach, er zit geen lijn in eigenlijk. Het is van alles wat.

Alleen de kinderboeken ... die zijn weg ..... naar zolder verhuisd.









Als het klaar is is het al donker, maar nog net te zien ... alles past er weer in. Eén doos boeken staat klaar om weg te geven. Naar de diverse 'gratis' bibliotheekkasten waar ik soms boeken uithaal, en naar de Kringloper.

Weggeven hier op het blog ben ik mee gestopt .... sorry ... maar dat was zov
eel werk.

En als zo'n kast weer opgeruimd is kom je vergeten dingen tegen!





.... zoals deze .... naailes voor beginners ..... ooit gekocht.

Helemaal niks mee gedaan. Er zit zelfs een pakketje stof in. En heel veel voorbeelden voor tassen. Waarvan ik er al zoveel gemaakt heb, maar nog nooit echt heel netjes en mooi afgewerkt, zoals in dit boek.

Nou, de lange avonden komen eraan ......










..... dusse ....

Over tassen gesproken. Het is weer zover. November. De rugzakken voor de schoenendozen kunnen weer worden gebracht naar Kampen.

Later van de week méér daar over! Als je zin en tijd hebt, ga je ook alvast weer rugzakjes maken? 😊


3 reacties:

Lies zei

Heel ander werk, Clarien, ook boeiend. Weer netjes !
Lie(f)s.

Anoniem zei

Oh,wat een leuke boeken! het zou mijn boekenkast kunnen zijn. Maar helaas kost een Engels geschreven boek mij te veel tijd om te lezen.

Anoniem zei

Het komt mij bekend voor, maar ik heb echt niet veel ruimte om ze op te slaan, dus gaan ze meestal gelijk naar de rommelmarkt in de buurt of de kringloop.