Lezen.

on vrijdag 8 september 2017




Er ligt hier altijd wel een lijst met klussen te wachten op 'als het een keertje regent'. Zo'n stuk of twintig staan erop. Van die dingen waar je nooit zin in hebt.

Vandaag maar es mee beginnen dan. Want het regent.

Maar er lag ook nog een stapel kranten. Het dagelijkse nieuws, dat volg je natuurlijk. Zoals nu de trieste berichten uit Sint-Maarten, en wat ze daar allemaal nog meer staat te wachten ....

Maar de achtergronden, de feitjes en weetjes, waar je nooit aan toe komt. Nooit tijd voor neemt. Die krant ligt dan allang weer in de kattenbak. Terwijl er zoveel in staat! Dussss .... lezen!

Hoe ontstaat zo'n orkaan?





En deze, ook erg boeiend, gebouwen worden tuinen.

Dat lijkt me wel wat, als er bomen tegen de muren opgroeien, en er een groen natuurpad loopt over het dak.

En als je in je kantoorpauze voor je lunch even een vers tomaatje kan plukken. Uit het wc raampje.






En ook heel boeiend, die nieuwe woonwijk in Amsterdam, de Sluisbuurt, die komt op het Zeeburgereiland. Met misschien wel ....... wolkenkrabbers.

Wordt Amsterdam Dubai 2?

Lijkt mij linke soep. Stond Amsterdam niet op palen? En op zand?  Nou hebben wij geen Irma's en José's hier, gelukkig. Maar toch, die wolkenkrabbers gaan natuurlijk wiebelen op dat zand. Mij zie je daar niet hoor!

De heren deskundigen zijn er ook nog niet uit.





Ja ik kan de foto niet groter maken. Je weet wel .... copyright enzo.

En ondertussen, in China, doet meneer Jun goed werk. Als China écht de milieuverontreiniging gaat aanpakken ... nou dat zet pas zoden aan de dijk!

Want ze hebben er in China een handje van om dingen nogal ... drastisch ... aan te pakken. Geen half werk. ;-)





.... en dan ook nog een berichtje dat me aan afgelopen maandag deed denken!

Ben ik zomaar hip?




De vakantie is schijnbaar hét moment om je leven onder de loep te nemen. Ben ik op de goeie weg? Moet ik niet es de stoffer door m'n leven halen? Dingen veranderen? M'n baas bij kop en kont pakken? M'n relatie opfleuren? Naar de sportschool? En dan kom je terug met een koffer vol goeie voornemens! 😊

Poe hee. Van al dat nieuws moet je dan natuurlijk een uurtje of wat op de bank gaan liggen bijkomen. En dat was pas een héél goed voornemen! En prompt uitgevoerd!

En toen aan het eind van de dag kwam dan eindelijk ... klus 1. 

Een werkje van niks.






Je ziet het verschil amper.

Het was een welbestede dag! :D


0 reacties: