Waterdicht en Uitzicht.

on donderdag 22 december 2016



Hoe organiseer je een nieuw bestaan? Best moeilijk. Plannen genoeg, maar hoe begin je?

Sommige dingen ..... gaan vanzelf. Maar dat betekent dan ook weer niet dat je op je gat kan gaan zitten wachten tot alles naar je toe komt. Want zo gaat dat niet. Je moet er wel achteraan, ogen wijd open, praatjes maken. Want .... waar is in deze regio behoefte aan? En wat hebben wij zelf te bieden?


 





De combinatie gezond leven en gezond bewegen spreekt mij erg aan. En ook .... iets maatschappelijks doen, voor mensen die zich niks kunnen veroorloven, die tussen wal en schip zitten.

Nou, maar gewoon lukraak beginnen. Vandaag heb ik die sporthal in Zwolle gebeld, die van afgelopen zaterdag, je weet wel waar dat kerstdiner gehouden wordt. Of ik daar een verslagje van mag komen maken? Nou dat mocht! Ze waren er blij mee, want dat kunnen zij dan meteen gebruiken voor hun eigen krantje.

Dus .... dat gebeurt morgen. Om 18.00 present zijn. Daar lopen ook weer een massa 'goeie-daden-mensen' rond en daar hoor je dan weer van alles. Hoop ik.




Verder ... was hier vanavond de sportdocent op bezoek, van de ouderengym. Ik ga daar 's maandags naar toe, met overbuurman Wim. Gym met Wim. :D

Hartstikke gezellige lessen zijn dat. Fanatiek dat ze daar zijn! Nou, we hebben het vanavond gehad over invallessen geven, om mee te beginnen. Ik had dat een beetje onderschat. Er is een fikse opleiding voor nodig, om sportles aan ouderen te geven. Gelukkig zit die opleiding ook in Zwolle.





Ja zo rommel je wat aan. Benieuwd wat het gaat worden hier? Nou ik zelf ook! :D

En de foto's van vandaag .... zijn van het uitzicht vanaf de paardenstal, en het kloppen en vormen van het lood, om het gat van de schoorsteen precies zo van vorm te krijgen, dat het waterdicht passend is.

Mijn plannen zijn nog lang niet waterdicht passend. Maar .... er komt al wel wat uitzicht!



3 reacties:

Anoniem zei

Dat zou ik niet durven, foto´s maken boven op het dak. Maar wel mooi uitzichht, groet, marion.

Clarien zei

ik ook niet hoor!

Bianca van Dalen zei

Mooi dak! Goed idee om naar dat etentje te gaan, leer je vast interessante mensen kennen!