Engelen.

on vrijdag 23 december 2016



Half elf alweer. Nog bloggen? Of toch maar niet?

Het was weer zo'n propvolle dag, en vooral de avond, die was erg bijzonder. Want ..... man man wat zijn er een hoop engelen in Zwolle. Ik ben tot de nok toe gevuld met nieuwe indrukken en prachtige verhalen en zwaaaaar onder de indruk van de menslievendheid in Zwolle en omgeving.

Maar goed, we gaan er even in vogelvlucht doorheen, en morgen geef ik wel een uitgebreid verslag van wat er deze avond allemaal gebeurde.  

Het begon vandaag heel praktisch, met aanmaakhout hakken. Die vliegen er door heen hier nu we de kachel elke dag aan hebben. Dit hout ... mochten we zomaar meenemen, bij Raab Karcher hier op de hoek, toen we daar een bestelling kwamen halen. Goeie mensen zitten daar, bij Raab. Ook die man die onze restanten van de boeldag kwam ophalen, voor Roemenië. Ook al zo'n engel.






Nou, de tweede kachel, in de paardenstal, kan ook binnenkort aan. Want kijk, vandaag kwam Hans Becker langs, de kachelman. Hij heeft de pijp gemaakt die door de schoorsteen van Jan loopt. Wat een vakmanschap allemaal weer!









Met man en macht is van de week die schoorsteen gemaakt. Nu staat hij fier op het dak. De kachel is er even tijdelijk onder geplaatst, zodat wij met de kerstdagen flink kunnen stoken om de paardenstal droog te krijgen. Het eerste stucwerk, en de vloeren, alles moet goed drogen






Met dank aan Jan en zijn team, en Hans de schoorsteen man. Nou, morgen gaat de vlam in de kachel! Je zult het wel zien.

Vandaag verder ... chocolaadjes verpakt voor bij de kerstwensen. Chocolaadjes gegeten ook. En misselijk geworden, van al die chocolaadjes.








En toen, vanavond, was er dat kerstdiner, in die sporthal.

Ik kan daar niet nu even snel iets over zeggen ...... het is te dierbaar, ik wil dat graag bewaren voor morgen. Als ik daar nu hatseflats doorheen ga, door ál die verhalen van ál die mensen ..... dan doe ik ze geen recht.





Maar wat ik je wel alvast kan zeggen ...... allemensen wat gebeuren er een hoop goeie dingen op de wereld, en dan vanavond wel speciaal in Zwolle!! Met tranen in de ogen heb ik geluisterd naar verhalen, van mensen die hun leven in dienst hebben gezet van de medemens. Die niks anders doen, dan er zijn voor een ander.

Hun hele leven al.

Ik heb mooie bijbelteksten gehoord, maar ook gevloek, van iemand die aan tafel mee at, en een zwaar leven achter de rug had. Alles had tegen gezeten. Hij trok het haast niet meer. Maar nu was hij toch hier, en had plezier.





Zwaar zwaar onder de indruk ben ik, van al die engelen in Zwolle!

Morgen hoor je alle verhalen!


2 reacties:

Bianca van Dalen zei

Op de foto's ziet het er al gezellig uit, benieuwd naar het verslag!

Barbara zei

Oh Clarien, wat MOOI allemaal!!!!
Ik kijk uit naar morgen.