Lentebui.

on donderdag 13 april 2017

Gistermiddag. Ik was in de moestuin aan het werk, en Lente zat vlakbij, op de rand van de paardenbak, met bungelende benen.


Afbeeldingsresultaat voor bloesem


´Zó fijn dat ik bij jullie mag logeren' zei ze, 'ik wil je daarom graag iets geven. Wat wil je hebben? Een boeket lentebloemen? Een vogelconcert? Een rose bloesemwolk? Blauwe en citroengele vlinders? Zeg het maar!'

Ik keek naar de bodem van de tuin ... en de toplaag, met de groentenzaden erin, was aardig droog.

'Mag ik ook .... een buitje?'
'Tuurlijk!! Mijn favoriete klus!!'

En meteen spoot ze weg, recht omhoog, de wijde wijde hemel in. Ik kon haar helemaal nakijken tot ze als een stipje verdween. Een lichte dwarreling in de blauwe lucht.


  Gerelateerde afbeelding
                   
                                   

En binnen de minuut, echt waar, begon het te druppelen! En toen te regenen. En het bleef regenen tot ver in de avond. Bij ons in Punthorst. Een lichte groeizame regen was het.

Mocht je ervan gebaald hebben, van al die regen gisteren, sorry, mea culpa.... Maar ik ben blij dat we een streepje voor hebben bij Lente. Ze heeft zulke goeie buien! Mijn plantjes stonden er weer helemaal fris bij vanmorgen!


Afbeeldingsresultaat voor rain fairy


Ja wat gebeurt er verder op zo´n dag?

Vandaag is de laatste serie aardappels gepoot. Ik laat dat niet zien hoor het is toch elke keer hetzelfde. Maar er waren te weinig. Vijfhonderd poters, en toch te weinig. En ook was er geen potgrond meer om de bataten in te planten. Pffff .... moeten we weer naar het dorp, die spullen halen .....

Zo stom ... elke keer vergeet ik weer dat we bij de buren zo'n handig winkeltje hebben ... daar hebben ze dat gewoon allemaal. Potgrond, pootaardappels ....






En ..... de wolf en het lam ...... komen die elkaar intussen al wat nader? Nee, niet echt. De wolf wil wel ... maar het lam werkt niet mee ...... de lammetjes lopen steeds weg.

Arme Brit. Naja ... gewoon blijven proberen






Ik wens je een hele Goede Vrijdag! 😊


2 reacties:

DagelijkseOnzinDingen zei

Wat heerlijk dat je zo'n goede band hebt met de Lente. Ik was ook blij met de regen. Ik heb dan wel geen pootaardappels maar mijn violen hadden ook behoorlijk dorst. Ik wens jou ook een Goede Vrijdag en een fijn paasweekend. Groeten uit Amsterdam!

Adelheid zei

Je had best aan de bui mogen vragen of ie ook even over Zeist wilde trekken... Het is hier zo kurkdroog, we hebben maar een paar druppeltjes gehad.