een beetje kleur graag!!

on dinsdag 21 januari 2014



Heimwee naar een beetje kleur!! Heb jij daar ook last van?

Op de tuin is het enige dat kleur heeft het gereedschap! Nou ja, da's ook vrolijk! Vandaag moesten de bessen bedden en de aardbei bedden worden geschoffeld. Geloof het of niet..... maar door de zachte winter begint het onkruid daar al de kop op te steken!


het blad op de bessen bedden is bijna helemaal verteerd

Nou ik ben blij met zo'n klusje. Kan ik naar die gezellige oranje schoffel kijken. Kleur!!!


Ook gaat de hout-as van de afgelopen weken op een aantal bedden. Binnenkort zal ik daar iets uitgebreider over schrijven. Hoe dat zit, met hout-as..... en planten.

En kijk.... nog meer kleur!




Wat ook moet gebeuren vandaag is de bak netjes afwerken, waar we gisteren aarde op hebben gestort. Eerst gaat er een laag mest op, dan nog wat aarde. En dan rondom afwerken met een rand van stenen. 

Zo was het dus eerst...........



........ en zo is het nu!




Dat ziet er netjes uit toch? 

Voorlopig noem ik dit 'De Koolbak'. Er komen 6 vakken in, van elk één vierkante meter. En daar planten we mooie koolgewassen in, omringd door bloemen en kruiden. Kolen zijn lastig te telen op de zandgrond. En hier kan ik ze wat meer aandacht geven, dan op de grote bedden.

Mijn tuintijd zit er weer op. Thuis alleen nog even een zaaibakje maken voor de eerste kroppen sla!

Als je het leuk vind om met mij mee te doen, maak dan ook alvast een bakje klaar om sla in voor te zaaien. Het is heel simpel. Je vult een plastic bakje met zaai-aarde.... 



Zoiets als deze. Er moeten wel gaatjes in zitten voor de water afvoer. Koop nu wat sla zaadjes. Die zijn al bij de tuincentra te krijgen. En zorg alvast voor een glasplaat of stuk stevig plastic! 

Deze zaaibak laat je gewoon een dagje staan, zodat de aarde op kamer temperatuur komt.

Gaan we morgen voorzaaien!

Dit gaat er bij mij op:

1 reacties:

Learning Traditional Skills zei

Oh jah! Ik ben ook al in voorbereiding hoor! Heerlijk!

Jammer genoeg niet zo groot als jullie stuk (wat ziet het er mooi uit!), maar er komen hier straks ook eetbare planten de grond uit! ;o)