Het jaar goed begonnen!

on woensdag 1 januari 2014

De lucht is blauw. Er schijnt een helder zonnetje. En er waait een frisse wind.

Na het opruimen van de kerstversieringen, krijgt het huis een poetsbeurt. Goeie remedie tegen de kater van oudejaarsavond!! :D

Dan ga ik nog even naar de tuin. Lekker uitwaaien. Het kerstboompje mag mee. Die krijgt een nieuwe plek op de tuin! Morgen... of overmorgen.... Vandaag eerst andere dingen te doen!



Wat doen we vandaag?

Nicolette maakt een bankje. Ik werk verder aan de bakken. En Marlieke verandert kerstboom-skeletten in handig steunmateriaal, voor de tomaten en de pompoenen komend seizoen! Mooi hergebruik van de oude kerstbomen, die nu alleen maar in de weg liggen te liggen............




Heel simpel eigenlijk. Je knipt van een oude kerstboom de takken af, en laat hier en daar een uitsteeksel zitten. Nu heb je een prachtige klimpaal voor rankende planten in de zomer!

De bakken verder verhogen....... dat is nogal een puzzel... ik loop eerst een uur te meten en te passen. De flagstones passen niet helemaal. Er moeten extra hulpstukken bijgemaakt worden. Die zaag ik uit een plaat hout. De extra stukken, en de zijkanten van de bak, die schuin moeten aflopen.





EEN raam leg ik er even op, om te kijken of de maat goed genomen is.... Het lijkt wel te passen...

Eigenlijk wordt de bak VEEL te diep. De eerste fundering, die had eigenlijk niet gehoeven..... In totaal is hij bijna een meter diep. De fout die ik gemaakt heb is dat ik de kuil veeeeel te diep had gegraven.... En daarom moet ik hem nu heel hoog opbouwen. Want hij moet wel boven het maaiveld uitsteken natuurlijk!

Het geeft niet. In deze bak kunnen de plantjes mooi diep wortelen. Het is alleen wel erg veel werk op deze manier. 

Vandaag komt de tweede rand erop. We vullen de bak voor een deel weer op met blad, mest en aarde, en dan is het weer genoeg voor vandaag! 


Want we moeten niet overdrijven.... Het jaar is nog maar net begonnen!!

Oja... en op de achtergrond zie je het nieuwe bankje van Nicolette..... 2 boomstronken en een plank! Simpel, duurzaam, en hij zit me toch lekker!!!!!!!

1 reacties:

Elisa zei

Heerlijk zo'n niet jaar met een nieuw begin