Outdoor!!

on zaterdag 16 mei 2020




De sportscholen mogen weer lessen geven! Maar .... dan wel buiten, in plaats van binnen. En aan kleine groepjes van maximaal twaalf personen. En op afstand. En alle spullen die gebruikt worden moeten van te voren worden schoongemaakt en na de les nóg een keertje.

En je kan niet naar de wc en niet douchen en verkleden. Dat moet allemaal thuis.

Maar goed. Dat hebben we er allemaal dik voor over. We kunnen weer samen sporten! Ik mag weer lesgeven aan echte mensen, in plaats van aan een laptop. Wat een verademing!!






Ook de klanten zijn opgelucht. De les van vanmorgen was in een mum van tijd volgeboekt. De meesten zijn het thuis sporten ook wel een beetje zat inmiddels. Best handig hoor, met de laptop een les volgen, voor een tijdje dan. Maar je mist dan toch het 'aanporren' van de instructeur, en de groepsdynamiek. Hoorde ik tenminste.

Sommigen hebben al die tijd amper gesport. Och ja, er is door de meesten wel bewogen, thuis, op de vierkante meter. Huishouden. Trap op trap af. Wat wandelen, naar de winkel fietsen, wat in de tuin rommelen. Maar de meesten hebben de lessen echt gemist.

Je hele lijf flink strekken en rekken, alle gewrichten die je hebt álle kanten op buigen, en even flink moe worden in alle spieren. Daar kan niet iedereen thuis de motivatie voor opbrengen. 






Nou kom maar op hoor. Wij zijn er weer klaar voor!

Ik maak niet vaak reclame, maar wil toch even zeggen dat ik respect heb voor mijn collega's bij Helios Nieuwleusen, die in een mum van tijd een volwaardig weekprogramma aan buitenlessen in elkaar hebben geflanst. Met een mooie buitenruimte. We hebben daar zowaar wat privacy door allerlei schermen. En er is een groot veld afgezet, met vakken, waardoor je meters uit elkaar staat of ligt.

Er zijn elke dag 's ochtends en 's avonds méérdere lessen voor volwassenen, en 's middags lessen voor kinderen. Top!

En hoewel de aanleiding niet zo mooi is ... ben ik echt blij met deze buitenlessen. Zelf zou ik het liefst altijd buitenlessen geven. Weer of geen weer. Als het regent doe je gewoon een regenjack aan. En dan doen we wel staand Pilates-oefeningen. Met wat looptraining en wat simpele atletiek tussendoor.

Mensen zijn gewoon véél teveel binnen. In verwarmde of gekoelde ruimtes. Dat is niet gezond. Buiten is veel beter. En leuker. Ik hoop dat ik altijd zo buiten les mag blijven geven. 😊😊







En vanmiddag ging ik mijn moeder wat boodschappen brengen. Hierboven, wat van onze eigen oogst. En foto hieronder, wat uit de supermarkt.

Zoek de verschillen.

Zie je ze? Ik bedoel dus ..... het plastic. Zo jammer, al dat mooie voedsel in dat rottige plastic. Ook daarvoor hoop ik dat er snel alternatieven komen. Gelukkig wordt daar hard over gedacht en aan gewerkt! Door veel knappe koppen!!

Schiet maar snel op, knappe koppen. Want dit is toch absurd??







Een stuk of wat nieuwe mondkapjes had ik ook bij me. Die meteen werden gebruikt, want zus Marjan was er ook en we hadden een gezellige thee!





Hahaha ... zou dit nou ooit de gewone gang van zaken worden? Zo met een masker op bij elkaar op visite? Of lachen we ons slap, later, als we die foto's terugzien?

Jij mag het zeggen.

😊😷




3 reacties:

Lies zei

Jij gelukkig, sportschoolmensen gelukkig!
Hopelijk kunnen we er nadien om lachen, Clarien… !
Lie(f)s.

Willem zei

Eerlijk gezegd hoop ik het nog mee te maken dat we met verbazing terugkijken op deze periode omdat we iets gevonden hebben dat de gevolgen van dit virus terugbrengt tot een 'griepje'. Een situatie waar die Braziliaanse president nou al een voorschot op neemt. naar het schijnt omdat hij bang is niet herkozen te worden. Hoe komt het op in je hoofd denk ik dan. Maar dit allemaal even terzijde. Voorshands zitten we nog met de anderhalvemetersamenleving, (is het scrabblebord groot genoeg voor dit woord? Of zullen er nieuwe scrabbleborden moeten komen) En ook de coronadansjes zullen nog wel een tijdje onderdeel blijven van onze samenleving.
Kortom, we gaan een spannende tijd tegemoet, die on hopelijk ook veel plezier zal bezorgen.

Barbara zei

Oh ik ben het zooo met je eens! Alles is eigenlijk buiten leuker en lekkerder. Eten smaakt buiten altijd beter, gesprekken zijn leuker, boeken zijn mooier, enz. Binnen zou een uitzondering moeten zijn