Paadjes trappen, snoeien, en peulen zaaien

on dinsdag 18 februari 2014


twee toffe meiden!

Bij Land en Boschzigt, mijn stage adres, meten we vandaag het hele land op. En daarna.... paadjes trappen. De bedden worden één meter vijftig breed, en daartussen komen dan de paadjes. Twee voeten breed. Leuk werk!! 

Jantien en Margriet zijn er de hele dag druk mee!

komop meiden!! Doorlopen!!  :D

Akke en ik gaan ondertussen de bedden voor de peulen voorbereiden. Ja.... dat is wel even heel wat meer werk dan in Moeskers Moestuin(tje)............





geultjes maken met de 'aanaarder'

Als de bedden aangeharkt zijn, de rogge zo goed mogelijk weggeharkt, en de geulen getrokken van paal naar paal, dan gaan we de erwten halen!

We hebben 4 soorten, doperwt, capucijner, sugar snaps en peultjes. Dus 4 emmers. Wel goed onthouden wat wat is. Ze zien er allemaal precies hetzelfde uit!





Sijmen heeft het iets anders gedaan dan ik. Hij heeft de erwten een paar dagen geleden met nat zand vermengd. Daardoor zijn ze gaan kiemen. Wij strooien de erwten inclusief zand nu uit in de geultjes.

Vervolgens met de handen aarde erover en aandrukken!




Oja.......... nu ik die foto zie herinnert mij dat eraan dat ik nog een keer iets over DE KNIE wil schrijven!! Knieen hebben veel te lijden van tuinwerk. Daar moet je zuinig op zijn!

Komt dus nog!

Nog even een kijkje aan de oostkant van de tuin! Langs de rand van de mooie boomgaard, zijn Jan en Edwin heel hard aan het werk. Een enorme snoeiklus daar!


Jan bij de bijenschuur..

.... en Edwin voor de gesnoeide stapel takken

en deze dames mogen zolang in hun hok!

Jaja! Er gebeurt hier heel wat op zo'n gewone dinsdag in februari!

Als ik om een uurtje of drie eigenlijk wel naar huis wil....... vraagt Sijmen of ik nog een stukje langs het pad wil omspitten.... Hij heeft zeker op mijn blog gelezen, dat ik spitten wel een leuk werkje vind! 

Ik ook met m'n grote mond......



       
...... maar goed. Toe maar!

0 reacties: