Tarwegras experiment ...... mislukt!

on zaterdag 22 februari 2014

Helaas...... die tarwegras.... dat werd dus niks.


Niks geen mooie sprietjes. Gewoon nog korrels. Wat wel te verwachten was, want ik had het niet volgens het boekje gedaan. Niet voorgekiemd in water, niet in het donker gezet.

Maar ......... niks aan de hand. We doen het nog een keer. En nu volgens het boekje!

Dus.... tarwekorrels een paar dagen voorweken in lauw water. Ik ververs het water elke dag, en dat afgietsel is dan weer een heul gezond drankje. Dus niet weggooien, maar opdrinken!




Na een dag of drie .... verroest .... ik zie ein-de-lijk kiempjes!!



Omdat het nu lijkt te slagen, vul ik meteen maar twéé bakjes met aarde. Ik heb er wel vertrouwen in! Het bakje aarde even in lauw water in de gootsteen, totdat het vochtig is. Dan de korrels erop, en goed uitspreiden. 




En dan afdekken met een laagje aarde. En nu .... gaan ze dus NIET in de vensterbak, zoals vorige keer. Maar in het keukenkastje, in het donker. 

Welterusten tarwe! Groei maar goed!



Moraal van dit verhaal ..... als je eigenwijs bent, krijg je uiteindelijk TWEE keer zoveel tarwegras!! :D  

Even heel wat anders. Over een spijkerbroek. En hoe je die repareert.

Zoonlief had weer es een scheur in z'n broek. Zo een met een winkelhaak. Op een rotplek, middenop het zitvlak, naast een naad.




Is daar een goeie truck voor om dat goed dicht te krijgen? 

Ik frommel het altijd zo'n beetje bij elkaar, lapje stof tegen de binnenkant, en dan zesentachtig keer heen en weer met de zigzagsteek. Maar kijk ..... het ziet er niet uit. Zo'n ritssluiting op je bips.



Als iemand daar nou een goeie tip voor heeft, hou ik me aanbevolen!

0 reacties: