Iemand gratis zaadjes?

on woensdag 5 februari 2014

Zoveel mogelijk mensen aan het moestuinieren krijgen. Dat is één van de redenen waarom ik dit blog schrijf.

Zelf een bosje groente uit je tuin snijden, dat is toch prachtig? Onbespoten, supervers, zo lokaal als wat!



Want echt, wat heb je nou nodig? Heb je een klein stukje tuin in de zon? Da's al genoeg.




Hierboven, op twee vierkante meter, staan venkel, bietjes, ijsbergsla, koriander, en achteraan klimmen een paar komkommers omhoog. Uiterst rechts rabarber. TWEE vierkante meter!

Ja.. en natuurlijk heb je ook wat tijd nodig. Geef ik toe!

EN.... een beetje kennis van zaken. Maar met internet.... al die leuke moestuinblogs, en andere tuinsites, kom je een heel eind.

Om de drempel nog wat te verlagen ................. geef ik zaadjes weg! Gewoon leuke kleine pakketjes met verschillende soorten zaad erin. Verrassingspakketjes zeg maar!




Hier zie je mijn voorraad. Dit jaar gaat lang niet alles op. Dus daar kan ik best wat van afstaan.

Stuur een berichtje op dit blog, of via de mail naar Clarien1@zonnet.nl, als je geïnteresseerd bent. Dan ga ik komend weekend aan het sorteren en pakjes vouwen!

Iedereen krijgt in ieder geval een paar zaden van de goudsbloem. Een prachtige geneeskrachtige plant, die tot ver in de herfst blijft bloeien. De oranje bloemblaadjes staan heel vrolijk in de sla!




Dan heb ik nog wel een verzoekje.... mocht je een pakketje krijgen, en de goudsbloem opkweken, verzamel het zaad, en geef het weer door!

naschrift 19 februari 21.00: De zaden die ik over had zijn inmiddels naar diverse adresjes in nederland gestuurd. Leuk! Hopelijk komt alles goed op! Ik heb nog een paar late verzoekjes gekregen en zal nog wat pakketjes maken. Dat zijn dan de laatsten. Als ik weer iets heb uit te delen laat ik dat natuurlijk weten! Want als alles goed gaat groeien en bloeien op mijn tuin, heb ik binnen de korste keren weer zaad om te delen!

3 reacties:

@nnemiek zei

Ha leuk... eindelijk weer eens iemand kunnen vinden die ook regelmatig blogt! leuke site, ga je zeker volgen.

groetjes Annemiek http://fruittuin.blogspot.com

liesbeth zei

Ha wat een mooi initiatief. En wij hebben als stichting Inspiratie-inc zaadjes nodig om workshops te geven in onze nieuwe moestuin. Kan jij ons helpen?

Anoniem zei

hallo Clarien ik stuit hier op een oud bericht zie ik nu. Heb je van dit jaar misschien ook wat zaden over? De verzendkosten neem ik voor eigen rekening mocht je iets willen delen. Groetjes Imke