Hoe snel je kan veranderen.

on maandag 20 november 2017




Eén van de grootste veranderingen voor ons, sinds we hier op het platteland wonen, is dat we zoveel met dieren bezig zijn. Door dieren omringd, voor dieren zorgen, en soms ... overlast door dieren.

Je zit hier midden tussen de dieren!

We hadden dat helemaal niet voorzien. Dat we een paar weken na de verhuizing al meteen een jonge pup hadden, en weer een paar maanden later vonden we in het weiland een katje. Nou ja ... vier katjes eigenlijk. 











En er kwamen kippen. En volgende week komen er misschien nog wat kippen bij. Allemaal niet zelf uitgekozen of aangeschaft. Welnee, alles komt aanwaaien.

Geiten en schapen op het weiland. Konijnen rennen rond, half tam half wild. Ze hebben het geweldig naar hun zin hier op het erf en in mijn moestuin.  :-(







En de zwaluwen, die hun nesten bouwen in de kapschuur. En de mussen, die het hele jaar alles vol poepen wat in de schuren staat, maar die ook de gewassen vrij van bladluis houden. En die zo gezellig kwetteren het hele jaar door.

De bijen niet vergeten ....

..... nog niet eens zo heel lang geleden ging ik er voor op de loop. Afgelopen zomer stond ik hier met mijn neus bovenop, toen Henk die zwerm in de korf tikte. Ze doen niks. Meestal. En zijn onmisbaar als je groenten wil kweken.


                                         

                                         



En er zijn muizen en ratten. Die wonen hier ook. Vandaag ontdekte ik dat ze de twee mooie Pilates ballen hebben vernield. Van die grote ballen waar je op kan zitten en oefeningen op kan doen. Hele stukken eruit geknaagd.

Niet meer te plakken. Dag ballen.

Toch horen de muizen er ook bij en zelfs de ratjes en de slakken en de rupsen en mieren en vliegen.







Wat nou bijzonder is .... wij waren tot voor ruim een jaar absoluut.geen.dierenmensen. Ik ging al niezen als ik naar een kat keek. Kippen? Geiten? Honden? Hadden we niks mee.

Grappig hoe snel dat kan veranderen. Ik kan me het leven nu niet meer voorstellen zonder al die dieren om ons heen. 😊




2 reacties:

Anoniem zei

Kan mij voorstellen dat het leuk is om voor al die dieren te mogen zorgen en in hele dag in je nabijheid te hebben. Wij hebben zelf een katertje en ik vind het ook zo fijn dat hij bij ons is, ons hele gezin trouwens.

Wonen en leven in Roemenie zei

Dieren om je heen is zo heerlijk en een verrijking van je leven. Ik ben opgegroeid met dieren en manlief niet maar ook hij is stapelgek met ze .