Leuke plaatjes ... copy paste?

on zaterdag 5 augustus 2017




Herken je dat? Zaterdagavond, tien voor acht, en je moet alle boodschappen nog doen.

Ik heb dat in de zomer haast elke week. Onze werkdagen zijn lang, meestal totdat het schemerig wordt. En boodschappen doen, oja, dat moet dan ook nog.






In de super lagen de krantenkoppen te schetteren over de eieren. Over alle schade die bedrijven hebben geleden. Wie moet dat betalen?

Gelukkig hadden wij geen besmette eieren in huis. Onze eieren komen van de buren. En we krijgen soms doosjes van bekenden uit de buurt. Zomaar. Of in ruil voor groenten. Ik geloof niet dat die dorpse kipjes Fipronil krijgen, dat stofje waar je ziek van kunt worden.





En verder ... nog leuke plaatjes vandaag?

Nou nee die heb ik niet. In de tuin waren helemaal geen leuke plaatjes vandaag. Het stuk tussen de achterste schuur en de moestuin is mijn werkplek en daar is het een enorme bende 

... want ik ben met zoveel tegelijk bezig. Nog steeds die rogge dorsen, en dan de granen, vol met kaf en stro en zand en beestjes, proberen schoon te krijgen. En de konijnen heb ik hier ook tussen gezet. Hier staan ze in mijn zicht en krijgen ze meer aandacht.





Er zijn weer uien gerooid. Daar was nergens plek voor dus die zijn buiten op tafels en planken uitgespreid. Om te drogen.





En er is weer een nieuwe tijdelijke huisgenoot bijgekomen vandaag namelijk Onslow de ram. Kijk hierboven komt hij net aanlopen. Als ik op de bank zit komt hij eraan en wil geaaid worden.

Ook binnen liggen allerlei projecten. Kijk daar heb je die kool ook nog, met alles erbij om zuurkool te maken. Maar dat kan wachten hoor.





Want ik had er ineens genoeg van van dat geren en gevlieg. En van die troep. Ik ging op zoek naar mooie plaatjes op het internet. Plaatjes van granen.

Een paar dagen geleden kreeg ik van Daisy in de reacties de tip om niet zomaar beelden van internet te halen en te gebruiken hier. Want daar kan je ontzettende boetes voor krijgen. Dat klopt. Ik heb al es zo'n boete gehad ....





..... maar er is niks op tegen om de plaatjes over te tekenen. Leuk werk. En je leert je granen goed kennen. Volgende week wil ik daar iets meer over vertellen, over granen, en vooral over de misverstanden er over.

Mooie plaatjes zijn zo inspirerend ... ze kunnen je echt een boost geven. Bij sommige plaatjes borrelen de plannen en ideeën bij mij bij tientallen omhoog.

Zo vond ik vorig jaar in de kringloop in een Fries dorpje een stapel over-de-datum kalenders.










Om een beetje doorheen te bladeren. Of om over te tekenen. Of op kistjes te schilderen. Of op een houten stoel of een dienblad. Wat zou jij er mee doen?

Fijn weekend! :D


8 reacties:

Renske zei

Ook met foto's of tekeningen natekenen moet je mee oppassen. Als je iets na tekent, zorg er dan voor dat het er niet 100% op de foto of tekening lijkt. Eigenlijk moet je altijd toestemming vragen.

Katrina zei

Ik zou ze allemaal bij elkaar ophangen en allemaal op de goede maand zetten.
Dus nu allemaal op augustus.
Lijkt me een heel leuke wandversiering.

Mariëtte zei

Ik gebruik leuke plaatjes voor versieren van schoenendozen. Daarin bewaar ik restjes wol, knutselpapier, knopen, andere leuke plaatjes etc etc voor mezelf en voor de kleinkinderen om mee te knutselen als ze bij ons logeren.

Anoniem zei

Wat geweldig leuk zulke kalenders! Heerlijk om doorheen te bladeren, genieten!
Dat zou ik er geloof ik mee doen :) af en toe doorheen bladeren..
Groetjes, Geke Dekens

Happy Earl Grey zei

Je kunt er ook leuke kadodoosjes van vouwen. Dan krijg je geen boetes ook, als dat al zo is. Fijne week en groetjes

Daisy zei

Gek om mijn naam ineens te zien staan! :D Je tekeningen zijn een mooie oplossing, ziet er goed uit, leuk werk om te doen ook.
Groetjes!

Boris zei

Wat leuk zulke kalenders en mooi gemaakt, ik doe het je niet na!

Adelheid zei

Wat een geluksvogel ben je dat je zomaar die mooie kalenders tegenkomt! Ik zou de mooiste platen ophangen, op een plek waar je vaak naar kijkt, de rest zou ik om de zoveel tijd doorbladeren en bekijken!