Mijn uitzicht.

on zaterdag 25 juni 2022






Mijn uitzicht, rond tienen vanavond. 


Daar buiten zit Bossie, die als enige 's avonds nog wel even naar binnen wil. Voor een vingerhoedje vol melk. En voor even op schoot. De andere katten zien we binnen niet. Pas als het regent of als het buiten echt té warm wordt, dan komen die ook weer es binnen.


Mijn andere uitzicht is op de kamer, waar de kachel natuurlijk uit is, en de kaarsen meestal ook. Nu in juni met die lange tuindagen, doe ik 's avonds voor dat uurtje binnen zitten geen kaarsen meer aan. Bovendien is het dan ook nog steeds licht. 





Paul kijkt dan teevee, en ik lees nog wat of doe administratie. En dan, altijd het laatste klusje van de avond, als het donker is rond elf uur, is .... kippen vangen. Een paar hennen zitten met hun kuikens in de stal 's avonds. Daar willen ze overnachten, op de rand van de hooibak. Maar dat is gevaarlijk, want daar kan de marter heel makkelijk bij. 


Dus ik pak ze 's avonds per twee of drie tegelijk op, en zet ze in de nachthokjes. Zo houden we hopelijk deze zomer eens een keer ons kippentoompje compleet.


Kijk en hier zie je ons kersenboompje. Hij is nieuw. Het was een heel iel en bescheiden boompje, vorig jaar gekocht in een tuincentrum, eigenlijk vooral vanwege de mooie kersenbloesems. Op de kersen zelf rekende ik niet zo erg, want velen wisten te vertellen dat kersen altijd allang door vogels zijn weg gekaapt, vóór jezelf ook maar in de gaten hebt dat ze rijp zijn.







Nou, het valt mee he? Van zo'n iel boompje. Er zijn al flink wat kersen. Rijp zijn ze nog niet. Maarrrr ... ik eet ze al wel hoor, de donkersten. Ze zijn prima te eten, en ik laat me niet in de luren leggen door een stel vogels! 😄😄


Kijk, en waar ik dus niet aan toe kom, deze dagen, en wel al veel zin in heb, zijn van die binnenklusjes, zoals deze op de foto's. Ik nam die foto's van een tijdschrift, toen Paul en ik in het ziekenhuis in een wachtkamer zaten te wachten. Dat duurde erg lang, en toen ben ik die tijdschriften maar gaan lezen.


Maar wat een leuke dingen om te maken! Zo'n borduurseltje op je jampotten. Of zo'n dienblaadje van een paar geverfde latjes. Simpel en leuk!






 


En verder heb ik nog flink wat groenvoer. Dat wil zeggen, groen kijkvoer. Voor de liefhebbers van moestuinieren. 





Kort blogje dus, want ik moet ook nog kippen vangen!😊



0 reacties: