Uitstelgedrag levert soms een filmpje op.

on donderdag 23 juni 2022





Op de langste dag was ik bij mijn moeder, en om één uur 's middags, toen ik net weer weg zou gaan, toen hebben we nog even een foto gemaakt. Van onze schaduwen. Omdat die toen op hun aller aller kortst waren. Het was toen precies het moment, dat de zon het hoogst aan de juni hemel stond. Hoger komt ze niet meer.


Daarna gaat het weer richting horizon, met de zon, en de zonnebaan. En worden onze schaduwen elke dag weer wat langer. Nou, dat moet je even vastleggen toch?😊





En vandaag was het de warmste dag. Tot nu toe dan. Man, ik moet daar altijd aan wennen. Eerst loop ik nog te rennen als een mier, maar in de loop van zo'n dag vertraagt het tempo ... en uiteindelijk heb ik de halve middag binnen gezeten.


je moet je echt aanpassen, als het ineens zo warm wordt. En daar zijn wij mensen niet zo goed in. Ik niet, tenminste. Dieren en planten doen dat veel beter.


Pas in de avond ben ik weer buiten gaan zitten, met een rustig werkje en een koud biertje. 


 





Het eten bestaat voor een groot deel uit rauwe en frisse kost. Lekker alles weer van de tuin. En ik ga maar eens op buienradar kijken of er misschien nog een frisse bui deze kant op komt.


Pomtiedom. Nou, het ziet er wél naar uit. Volgens de berichten komt er nogal een plens aan!





Wel fijn he, zo'n echte zomer. Want wát een fantastisch weer hebben we de laatste maanden gehad. Zoveel zon, en aldoor precies op tijd een bui. Mij hoor je niet klagen. 


Wel heb ik weer even iets te vertellen. Dat kwam vooral, omdat ik echt heel erg géén zin had om aan die doppers te beginnen. Uitstelgedrag. 



 




0 reacties: