Glanzend.

on zaterdag 25 maart 2017





Maarts zonlicht is scherp, veel scherper dan licht van andere maanden. Ja en dat heeft als nadeel dat je alles zo goed ziet, bijvoorbeeld je vuile ramen. En met een verbouwing is er elke keer wel wat. Nu zijn van de week al onze ramen gekit, en de resten daarvan lopen als stroop over de ramen, en je kan er amper nog doorheen kijken.

Dus die ramen werden allemaal gelapt vandaag. Ja ....je kan natuurlijk niet achter blijven in een dorp waar de meeste ramen blinken als spiegels. :D







Ik wilde geen chemicaliën gebruiken dus ..... een heel oud 'oma-weet-raad' middeltje gebruikt. Het gaat als volgt. Neem twee emmers, vul ze met warm water. In de ene gaat een schone doek en een ramenspons, en in de andere gaan twee uien, in vieren gesneden, en een beker.

Je maakt het raam eerst schoon met het schone water en de spons en doek. Dan vervolgens spoel je het raam na met het uienwater. Ik kneep stevig in de uien als er weer nieuw water bij ging, om het sap er goed uit te krijgen.






Op de een of andere manier zorgen die uien ervoor dat het water geen strepen achter laat. Gooi wat bekers uienwater tegen je raam, alles goed nat plonzen, en dan op laten drogen.

Schoon, zonder strepen. En zonder spul uit flessen. Glanzende ramen!






Nou dankjewel hoor Oma-Weet-Raad! Het enige nadeel is dat jezelf door al dat spatten ook naar uien gaat ruiken. Alsof je je deodorant bent vergeten zeg maar ......

Ja en het was weer een echte klussendag. Ik ben zeker 4x naar de winkel heen en weer gereden omdat het sanitair in de paardenstal werd geplaatst, en er was steeds iets nodig. Schroefje zus, boutje zo, een wc pot moest ik ook kopen, en toen had ik het verkeerde bedieningspaneel meegenomen.





Die arme meneer die steeds de stellage op moest klimmen om die dingen te pakken. We kregen het er allebei warm van ...

.... en de nieuwe vrienden, de 150 beukjes, staan ook op hun plek!! Ik denk dat we vrienden voor het leven worden! 😊




  Afbeeldingsresultaat voor zonsondergang platteland


   ... en elke avond weer die schitterende zonsondergang, waardoor je tot tranen toe geroerd wordt hoe mooi onze planeet eigenlijk is ... je wil het liefst door die glanzende poort heen, naar het westen.

          Into the West






night is falling ... sleep now ...


Ik wens je een fijn en ontspannen weekend.
liefs, Clarien



3 reacties:

Es zei

Die uien ga ik ook eens proberen dus niks met de trekker??
Ik ben namelijk kampioen slechte ramenlapster!
En WAUW wat een geweldige zonsondergang, kippenvel.
Tot maandag Clarien ik kijk elke avond weer uit naar je blogjes en onze gelijkenissen in de tuin, leuk leuk.
Paul ook lekker aan het wielrennen? Berry wel :)
X Es

DagelijkseOnzinDingen zei

Wow, wat een prachtige foto van de zonsondergang. Ik kan me goed voorstellen dat je daar tot tranen geroerd van kan raken. Wat een werk heb je verzet dus ik hoop dat jij ook een heel fijn weekend hebt, met morgen weer zo'n mooie zonsondergang. Groeten uit Amsterdam

Anoniem zei

Prachtige foto. Onze planeet is mooi en Nederland ook. Vooral nu in de lente is het prachtig, met overal om je heen de natuur die weer tot leven komt. Fijne zondag gewenst.