Grote verrassing!

on zaterdag 24 augustus 2024



Vrijdagmiddag reden Paul en ik naar het zuiden. We zouden een weekendje weg met z'n tweeën. Paul had 'iets' gereserveerd. Ergens. Een soort B&B was het, zei hij. 


Zelf had ik een drukke week achter de rug. Donderdag nog ruim 25 kilo groenten weggewerkt. In de vriezer en koelcel. Ik was moe en zat lekker onderuit gezakt in de auto. Heerlijk even een weekend weg midden in de oogst drukte.  


Eerst kwamen we over Zutphen en daar wilde ik graag een tussenstop maken. Zo'n mooi stadje, Zutphen. We beklommen de toren van de Walburgiskerk en mochten daarboven zelfs even één van de grote klokken luiden. Met een rubberen hamer, dat wel. 


 Dus,  het was een bescheiden geluid.



 








Lunchen in Zutphen, uiteraard gingen we eventjes langs een boekhandel, en toen verder rondwandelen. Als je op het platteland woont is een stad bekijken echt superleuk. Zó'n gezellige boel daar, met carillon geklingel en de geur van stroopwafels en gebakken vis, van het één of andere marktje.


Toen reden we verder. 'Waar logeren we eigenlijk?' vroeg ik. Paul deed wat vaag. Achterhoek. Zei hij eerst. Maar dat klopte niet met de route. Toen was het ... Brabant. En hij moest steeds maar appen onderweg. En ik had dus niks door. Zat gewoon een beetje naar buiten te kijken, naar hoe de mais erbij stond, in Brabant.


Toen kwamen we aan, éven buiten het dorpje Oeffelt. We reden het terrein op ... en wie stonden daar???? Al onze kinderen en kleinkinderen!! Bleek dat we het hele weekend met z'n allen in een prachtige locatie logeerden, vanwege mijn 60e verjaardag volgende week!








Paul en ik hadden het 'penthouse', bovenin. En verder was er voor iedereen een mooie slaapkamer. 


Ik was echt helemaal beduusd. Meestal kan Paul geen geheimen bewaren en heb ik altijd wel iets door maar dit keer dus echt niet! Het was pure verrassing!


Vrijdagavond verzorgden Bob en Merel een heerlijke barbecue. En zaterdag was het gewoon, lummelen. Wandelen langs de prachtige Maas. Eten aan de Maas. Weer wat wandelen, steentjes keilen, weer terug en gewoon wat lummelen in de tuin. 











En zaterdagmiddag kreeg ik een nieuwe mobiel als kado, en ook een prachtig ontroerend lied, toegezongen door de hele bende. Want de familie is nogal van het zingen!  


Poek en Steijn zorgden s avonds voor schalen Burrito's, onder het afdak, want het onweerde en bliksemde hier ineens. En nu zit het hele kroost nog te borrelen op de veranda. De kleine mannekes liggen al uren onder zeil. En opa en oma gaan ook zo!

 








 We zijn ook moe. Maar wat een geweldige verrassing was dit weekend! 

0 reacties: