Geld, koken, en familie.

on zaterdag 18 november 2023





Vrijdag was ik met Paulus op het Overijsselse Fondsen Festival in Dalfsen. Daar kon je in gesprek gaan met fondsenverstrekkers om te proberen geld binnen te krijgen voor je club, vereniging of Stichting. Wij waren daar uiteraard voor Prachtlint.


Maar ook ..... was er een heel leuke ontmoeting met Anne, een bloglezeres uit het piepkleine dorpje Fleringen. Ze kwam spontaan op mij af. Ik lees jouw blog al jaren! Haha, zo leuk!


Ze vertelde heel enthousiast over hun huis en dorp en over het project waarvoor zij hier was. We hebben afgesproken dat ik haar es ga opzoeken, in Fleringen!


Na de bijeenkomst gingen Paulus en ik nog wat foto's maken bij één van onze parellocaties .... vlakbij ons huis.






Tja en thuis .... het is nog steeds één en al familie wat de klok slaat! Familie, én koken. Zo had ik van de week al wat maaltijden gekookt voor het drietal in Rotterdam. Donderdag karde ik naar Rotterdam (wat een crisis-eind is dat toch!!) en heb heel gezellig met Merel zitten kletsen, en met Beertje geknuffeld.


Bob kwam 's middags wat eerder thuis van zijn werk. Hij is ZZP-er, dus helaas geen lange weken ouderschapsverlof voor hem. Maar hij probeert toch zoveel mogelijk thuis te zijn. Het kleine Beerke is nog steeds klein, maar toch niet meer zó piep! Hij krijgt al ronde wangetjes en is al aangekomen ook!


                                 


Behalve voor Rotterdam had ik ook flink wat gebakken voor dit weekend. Ook al omdat de kippen nog steeds als Razende Roelanden eieren leggen. Alsof het midzomer is. Dus, twee pompoenquiches en drie rabarber-aardbei cakes. Twintig eieren gingen erin.  


In de pompoenquiches zat niet alleen pompoen. Onderin de quiche kwam eerst een laag  knapperige vega kipstukjes, gebakken met ui, knoflook en paprika. En dan dus een laag pompoenpuree, opgeklopt met veel eieren en wat room, en tot slot plakjes brie erop.


Ze kwamen goed van pas deze dagen met veel familie over de vloer! 








                      


Mijn moeder was hier met Marjan. En Lien was er ook. En Poek en Steijn kwamen langs met hun Wolfje. Iedereen uiteraard knuffelen met de kleine man, vele armen die hem graag vasthielden. 


Poek bracht het kleine kereltje zelf nog in zijn bedje vanmiddag en de hele fam natuurlijk mee. 😄 Daarna kregen we uitleg, en uiteraard een hele serie flesjes met afgekolfde melk, en toen was het ...... 


           



...... dág papa en mama!! Poek en Steijn exit. En kleine Wolf ..... bleef bij ons, een nachtje logeren! Hij ligt nu heerlijk te slapen in het bedje aan ons voeteneind. Het is net een beetje alsof de tijd is teruggedraaid.


En overal waar je kijkt is huis is hij aanwezig!  






Wij gaan er ook maar op tijd in. Even alvast wat slaap pakken voor de volgende voeding!😉


0 reacties: