Logees

on zaterdag 16 maart 2024




Poek, Steyn en Wolfje logeerden hier bij ons. Want hun huis in Utrecht staat te koop, en er kwamen hordes kijkers langs de afgelopen dagen. 


Dat is heel fijn, maar dan moet je zelf wél wegwezen natuurlijk, als jong gezin met een baby. Je huis  moet er dan supermooi uitzien. En alles moet vooral héél leeg! Er moet geen rommel liggen en het moet ook niet naar babypoep ruiken. 


Dus kwamen ze hier een paar dagen. Gezellig!


 





Omdat Poek en Steijn hier ook nog deels wilden werken hadden Paul en ik donderdag oppasdienst. En omdat wij zelf ook de nodige projecten hebben deze weken hadden we dat verdeeld. Ik had de ochtend en Paul de middag.


Ik ben een eindje gaan wandelen, langs de sloot. Het is daar wel erg hobbelig. Dat heb je normaal niet zo door maar met zo'n schuddende kinderwagen dus wel. Hobbeldebobbel, W lag ervan te schudden in de wagen. Gelukkig houdt hij van schommelen en wippen en hij glunderde van plezier.


Brit heeft ook een rol in het geheel. Als ik even wegloop van het bankje blijft zij strak voor de kar liggen. Er hoeft niemand proberen om er te dicht bij te komen. Brit waakt! 


Bijzonder is dat, zoiets hoef je een hond niet te leren. Dat is hun natuur.




Ik ben veel met zaden bezig deze dagen. Nu in maart kun je al volop zaaien en we hebben veel weggeef projecten. Zo heb ik donderdag 40 tasjes gevuld met een envelop, waarin twee pakjes met steeds verschillende soorten bloemzaden. 


Alles was van eigen tuin. Wat een weelde! De zakjes vouwen we ook zelf en de tasjes zijn nog steeds die van Ankie's moeder. Zo maak je 40 mensen blij en het kost dan haast niks.


Helaas zijn de flyers van Prachtlint op en ik ben zo'n sufkop dat ik niet meer weet hoe ik met Canva ook alweer zo'n flyer moet maken. Dus, géén flyers. Dan maar gewoon iets erop  schrijven. Stickers waren er gelukkig nog wel.  














De tasjes zijn vrijdag naar Stichting Welzijn gebracht, in Staphorst. Ze worden gebruikt voor een buurt-actie volgende week. 


Zo zijn er steeds allerlei projecten. Vandaag ook weer twee verschillende. Eerst vanmorgen al op tijd een uurtje gezaaid in de moestuin van de Oekraïne Unit. En meteen daarna reed ik door naar Rouveen, naar de Veldschuur. Daar was ook een evenement, namelijk samen een grote bloementuin aanleggen.


Met een groepje van een stuk of tien hebben we een grasveldje gekeerd tot kweekbed, en een van de deelnemers heeft hierop een prachtig inheems bloemenmengsel ingezaaid.


Helaas was de batterij van mijn mobiel leeg na twee foto's. We kregen ook nog een uitgebreide Hollandse lunch aangeboden maar dat zie je dus niet.





En thuis was het weer stil. De logees zijn nu bij de andere opa en oma. 





 

En dus ruimden we alles weer op.

0 reacties: