Blij!!

on donderdag 19 mei 2022






Mijn moeder en ik aten brood met gebakken eieren, en met daarop frisse sla uit haar mini-moestuin. Zo leuk! Het was ook echt lekkere sla, van die sla met een bite, en met een echte stevige smaak. Van die sla waar je op moet kauwen.




En vanmiddag thuis zat ik maar te wachten op regen ... regen .... 


Poes, zie jij al regen? 







Nee? Nou, goed dan, dan gaan we maar weer gewoon aan het gieten.


Had ik dat al geschreven? Dat ik een water-geef-systeem heb? Alle veldjes krijgen één voor één water. Elke dag één veldje. Zo komt alles aan de beurt en krijg je geen stress. De kikkervisjes in de sloot zijn weg, dus ik kan weer naar hartenlust water scheppen en water gieten. 


Pomtiedom. Vandaag alle bonen en tuinbonen en alle erwtjes en peultjes. Allemaal een slok.







Bij de bonen heb ik ook weer een strookje nieuwe bonen bijgezaaid. Terwijl de eerste bonen al stevige planten worden, zaai je er zo om de twee of drie weken weer wat bij. Dan heb je lange tijd oogst. Verse groene boontjes, van juli tot ver in november. Mmmmmmm!!


Oh en kijk, poes Billie ligt nu in de kas. Het is zo warm en drukkend geworden, dat ze met haar onderlijf van het bed is gerold, maar gewoon doorslaapt. Billie is onze grappigste poes. 







Dan ... gerommel ..... in de verte. Het komt dichterbij. Ik hou nog éven de deksels op de regentonnen, want dat allereerste water dat van het dak valt is altijd héél vies. Vol met troep en poep van het dak. En de tonnen zijn schoon, en ik wil er erg graag schoon fris regenwater in.


Dus als het dan eindelijk gaat regenen, dan loop ik na vijf minuten snel naar de tonnen en haal de deksels eraf. En dan mag het water stromen. En stromen. En stromen. Heerlijk, die frisse regen. Alles herademt, alles drinkt en geniet!!


En natuurlijk komen overal onder de lekkende goten en dakranden emmers te staan en gieters en bakken, om maar zoveel mogelijk te oogsten van dat heldere schone regenwater.











Na het eten ga ik meteen kijken ..... hoeveel hebben we gehad??





 


Wow!! 


Een volautomatisch water-geef-systeem .... helemaal gratis en voor niks en zonder moeite, uit de lucht, van het mooiste schoonste kristalhelderste water, dat je je kunt voorstellen!


Blij mee!! 😊💧💧💧💧💧💧💧💧💧💧💧💧💧💧


0 reacties: