Knipperlicht-weer en dito humeur.

on donderdag 25 februari 2016



Vanmorgen vroeg scheen de zon. Strálend.

Dat kwam mooi uit want ik moest hoognodig naar Moeskers Moestuin, om de wortelbedden voor te bereiden op het zaaien. En de uien wilde ik er ook in vandaag. Dus .. hup de werkbroek aan en een oude trui en de spullen verzamelen. Zaden, pootgoed, stekers en touw mee. Aan het werk.

Maar net als ik de deur uit wil .....





Sneeuw en hagel opeens! En koud!!

Een spatje regen als je op de tuin werkt, is niet zo erg .... maar dit is niks. Vervelend. Want vorige week ben ik ook haast niet op de tuin geweest. Toen moest er geklust worden in huis, alles moest spik en span zijn want toen werden er foto's gemaakt en een filmpje.

Ons huis kon zó in VT wonen. (nu al niet meer hoor)

Affijn, dan maar verder met de tasjes. Want komend voorjaar staan er weer milieu acties op het programma. En tassen heb je nooit genoeg. Hieronder is een tas gemaakt van een kussensloopje. Handig vanwege de rits bovenin .... maar helaas waren de afgeknipte zijkanten net iets te kort voor hengsels. En ik had niet méér van diezelfde stof.






Grabbelen in de lappenbak. Nou dat rode streepje lijkt wel wat. Daar wordt je weer vrolijk van, als je een probleem zo maar even oplost!! De hengsels moeten aan de buitenkant vastgemaakt, vanwege die rits.

Maar als het af is ... vind ik de combi toch niet mooi. Die stoere stof van de tas, met zo'n ielig streepje op de hengsels ... pfff .... en terwijl de hagel weer neerklettert klettert mijn humeur vrolijk mee omlaag!






.... maar goed, het zit al vast. Dus maar zo laten.

Wat dan héél goed werkt is een kop sterke koffie! Daar kan geen hagelbui en geen 'ielig streepje' tegenop! Maar dan zijn de Nespresso cups weer op! Ik heb het helemaal gehad met die Nespresso! Die cups zijn peperduur, ze zijn niet duurzaam, en ze zijn altijd op!

Maar ja, Paul he? :D:D  Die zweert bij zo'n bakkie!

Okee dan maar gewoon een filtertje. Ook zó klaar en lekker, zo'n grote mok vol.





Boven op de slaapkamer is het inmiddels helemáál niet meer een VT wonen huis, maar gewoon lekker gezellig weer ons eigen rommelige huis. En de zon gaat ook weer schijnen. Wat een knipperlicht dag is het vandaag!

Ergens ver weg tussen alle stoffen en spullen vind ik zomaar weer een prachtige stapel mooie lapjes. Die waren al een hele tijd kwijt. Ze zijn zo mooi dat ze vragen om een Speciaal Project. Alleen ... wat? Maar eens met Betty overleggen.









Ze zijn nét iets te klein voor gewone tassen. En ze zijn ook vrij teer .... maar zo mooi. Prachtig geborduurde patronen ...

Als iemand iets weet? Maar het moet wel iets simpels zijn ...

We kregen deze stoffen kado, in oktober, toen we tassen aan het uitdelen waren. Een mevrouw van de stofferingszaak 'Rideaux' kwam ze ons geven. Zo maar, omdat ze onze actie sympathiek vond.








Als ik nu terugdenk aan die eerste tassen toen in oktober ... dan krijg ik het er warm van! Wat een knullige tassen zaten daar tussen (die van mij). Want toen hadden we de kneepjes nog niet van Betty geleerd. Maar zoals altijd met die dingen ... dat moet je niet tegenhouden. Als je ergens een passie voor hebt, zoals voor het terugdringen van plastic destijds ... dan moet je je niet laten tegenhouden door je eigen onhandigheid of onzekerheid.

Gewoon doen. Beginnen! Er komt vanzelf hulp opdagen. In de vorm van Betty's en Marjans en de mevrouw van Rideaux. En vele anderen.






Zo ben ik ook nu weer bezig. Niet met één plan maar wel met zes tegelijk!

Allemaal groene acties hier in Bussum. Voor komend jaar. Nog géén idee van de details, en met wie, en wanneer. Maar toch maar gewoon beginnen.

En grappig, alleen al die ideeën verzinnen en op papier zetten, dat geeft een enoooorme boost aan je humeur! Kom maar op plastic en acryl en kunstmest en bestrijdingsmiddelen en nanodeeltjes en ... nou ja ... wat is er allemaal nog meer?





Klein beginnen. Kleine leuke ludieke akties. Kadootjes uitdelen aan mensen, die jezelf natuurlijk niet teveel geld kosten, en dan wat informatie erbij geven.

Bijna alle mensen die ik ken vervuilen niet 'expres'. Iedereen wil graag een schonere planeet. Als je dus informatie geeft over hoe je daar zelf al op kleine schaal aan kan werken ... dan heb je een goed begin.





Wordt vervolgd!


1 reacties:

Mrs.Lavender zei

Alle vierkanten aan elkaar naaien tot één grote lap en dan weer stukken knippen die groot genoeg zijn voor een tas, dan krijg je een patchwork tas, de stof is zo mooi. Dat worden chique tassen!