Lugubere vondst, en exit ducttape.

on maandag 6 juli 2015




Een gewone tuindag vandaag. Er moest weer wat uit en er ging weer wat in. Hier gingen wat stamboontjes op het bed van de tuinbonen. Die tuinbonen zijn allemaal geoogst, en hehe .... eindelijk dus weer wat ruimte op de tuin, en kunnen de laatste bonen erin!

Nou, klaar met bonen poten!





Als je zo´n bed opnieuw beplant, moet er ook wat compost op. Niet zoveel hoor, voor de boontjes, maar wel een beetje, om de bodemstructuur wat op te peppen.

En na dat bonen planten was mijn compost weer op. Maar er is nog wel compost nodig, want ik ga gewoon door met zaaien en planten. De hele zomer nog wel. En elke keer heb je dan weer compost nodig. Dus ik besloot vanochtend om de nieuwste composthoop om te keren, en die te gaan gebruiken.

Zoals je misschien weet vermeng ik mijn composthopen altijd met plantengier. Dus terwijl de compost wordt gekeerd giet ik daar steeds verdunde gier bij. Dat geeft extra rijke compost, en het wordt sneller omgezet.







Nou als je niet zo´n sterke maag hebt moet je de volgende plaatjes maar even overslaan. Want wat denk je dat er in de gierbak zat?

Een half opgelost ..... konijntje. De vacht was al weg ... de rest nog zo'n beetje intact.





Ach ach ach .... wat sneu .... Zo'n arm diertje, hoe kan hij daar nou in gekomen zijn?

Ik dacht laatst al .. waarom zie ik toch al die maden in de compost drijven? Die horen daar niet. Maden horen niet thuis in plantaardige gier.

Maar goed .... raadsel opgelost.

Voor mijn compost geeft het niks. Dierlijk aftreksel is net zo voedzaam voor de bodem als plantaardig. De bodemdiertjes zijn niet vies van een lekkere vleesbouillon. Of ga je nu over je nek? :D:D  Maar het is echt waar hoor! Als je es een overleden huisdier hebt, begraaf hem dan vooral onder je net aangeplantte appelboom, die zal daar prima appels op geven!




Ik heb ook de aardbeitunnel weggehaald. En daar waren nog meer lugubere vondsten. Allemaal gestorven insecten in de duct tape. Nou ik ben mooi klaar met die duct tape. Het is niet meer mijn favoriete gereedschap, want al die nuttige roofdiertjes zijn er in blijven plakken. Echt zielig!

En je hebt er ook veel te veel afval van. Het is maar één keer te bebruiken natuurlijk. Volgende keer geen tape gebruiken, maar verbindingsstukken, en gewoon touw. Sisal touw.






Echt naar kan je worden van al die dode dieren. Niet omdat ze dood zijn. Dat hoort erbij, alles en iedereen gaat een keertje dood. Maar wel dat ze op een onnatuurlijke en pijnlijke manier doodgegaan zijn. Bah.

Gelukkig is de merel heel blij vandaag. Ik hoor hem keihard fluiten in het bos, als ik de tunnel weghaal.

'O wat ben ik blij ... want al die aardbeien zijn nu voor mij!!"


4 reacties:

marion anderson zei

een plank in de ton leggen zodat dieren er toch weer uit kunnen ? , geniet ervan liefs marion

Mijmeringen zei

Dag Clarien,
Dank voor de schorten die je maakte en opstuurde. Ze worden gebruikt komende vrijdag....... Verder een tip ipv duckt tape.....Wij gebruiken voor alle bindwerk oude panty's. Je zou bij een bejaarden/verzorgingshuis een bak kunnen zetten met de vraag? De kennissen en vrienden? In reepjes en hele kousenbenen perfect bindmateriaal........

Crafts 'n' Skills zei

He bah.. wat een nare vondst.. Ik dacht direct aan een kippengaas of iets voor eroverheen?

Verder gebruiken wij ook sisal, maar de panty kom ik ook steeds meer tegen!

Clarien zei

Leuke tips hoor! Die panties, wat een idee! Ja en ik zal wat op de gierbakken leggen, op die ene lage tenminste. Een plank erin leggen kan ook maar die zal heel snel vergaan in dat gier.