Op de Warmonderhof.

on vrijdag 15 november 2013
Als je 'iets' met tuinieren wilt gaan doen, moet je ook 'iets' van bomen weten. Om een tuin of tuinderij heen heb je beschutting nodig, en dan zijn bomen en struiken heel handig. Dat was een van de onderwerpen van Joke dit keer. Houtwallen aanleggen, onderhouden, bomen en struiken kiezen, en herkennen....



Nou, van dat laatste, daar bakte ik niks van. Geef mij een kale tak en ik kan absoluut niet zeggen van welke boom die is. Gelukkig was ik niet de enige!!

We hebben heel wat takken bekeken, en uiteindelijk de namen er bij gevonden. Voor degene die niet zo geïnteresseerd is in bomen en takken, sla maar even een stuk of 8 foto's over......












Voor degeen die WEL geïnteresseerd is in die takken... het is niet tot bladknopnivo in te zoomen helaas. Maar - als Benthe en ik ze per stuk hadden gefotografeerd hadden hier 30 plaatjes gestaan met takken! Gaaaaaaaaaaap.....

Rondwandelen in de pauze. Er werden suikerbieten geladen....




.... en afgevoerd!

De kas op Warmonderhof wordt nog steeds volop benut. Nu werd er veldsla geoogst (of was het nou postelein?)

..... en de nieuwe sla is alweer aan het groeien! Ben benieuwd hoe het in mijn mini tunnelkasje gaat.... Nou niet zoals hier in elk geval! :D

In de wachtrij:

Leuke school hè die school van mij!!!

Barts les ging over koude kassen. En koude bakken. Ik moest onmiddellijk denken aan mijn kleine geknutselde kasje. Die was overigens op woensdagavond al meteen bij de eerste de beste harde wind helemaal opgewaaid... (geen foto's van). Dus om nou te zeggen sjonge wat een solide kas... nou nee.

Inmiddels (vrijdag) -- weer in Bussum! Veel bomen hier!! Maar ik kan er nog steeds maar BAR weinig benoemen. Nog tot februari de tijd..... want dan krijgen we de TAKKENTOETS!! Ja echt zo heet het!

een berk.... en een specht!

Morgen kijken of mijn veldsla al kiemt.... met dat mooie weer vandaag.... Of is de boel stiekem aan het rotten? :O



0 reacties: