Dia Dinsdag.

on dinsdag 27 september 2016









Nou de hele paardenstal ligt ook overhoop hoor ....

..... het houten plafond ging er als eerste uit. Daar bleek houtworm in te zitten. Dus nu moet die hele binnenkant van het dak, dat wil zeggen die groene isolatieplaten, dat moet er ook allemaal uit, zodat het hout daaronder behandeld kan worden.

Ik heb zo´n dubbel gevoel over die houtwormbestrijding ... maar ja moet je je huis dan maar laten verpulveren? Dat kan ook niet. Als iemand een goed roofinsect weet tegen de houtworm hou ik me aanbevolen!!

De trap in het voorhuis is van goed degelijk hout. We vonden hem niet mooi, maar wilden hem wel hergebruiken. Nu komen er nieuwe leuningen langs, en de trap wordt binnenkort gestraald, zodat de laklaag eraf gaat en het mooie binnenste eikenhout weer zichtbaar wordt.








Ergens achter een plaat op zolder lag een stapel tegeltjes. Hoe die daar komen? En of ze oud zijn, uit het oorspronkelijke boerderijtje, of gewoon jaren 70? Geen idee.







Nu ze goed zichtbaar zijn denk ik toch ...... jaren 70! :-)

Maten nemen om vloerbedekking te bestellen. Dat deed ik met een meetlint, maar toen kwam Gerrit de stucadoor met dit handige apparaatje aanzetten. Een laser. Nou dat scheelde heel veel werk!







Moestuin leegtrekken, compostlaag komt er later op. De Drie Vrienden op hun nieuwe stekkie zetten. Ze staan er knus bij .... eindelijk thuis!!








0 reacties: