Plankgas.

on woensdag 1 juni 2016




Lust je nog peultjes?

Ik snap nu pas waar die uitdrukking vandaan komt. Het had ook kunnen zijn ... 'lust je nog bloemkool?' of  'lust je nog bieten?' 

Die uitdrukking komt natuurlijk van de moes-tuinders die voor de zóveelste keer in één week met peulen of rode kool of rabarber thuis aan kwamen. Alwééér?? Ja het is nu eenmaal de tijd ervoor, dus we eten dit of dat nu gewoon drie keer per week.

Zo eten wij nu bijna elke dag peultjes. Vanmiddag heb ik ze in de lunch verwerkt, dan krijg ik vanavond tenmintste geen gezeur over  'alwéér??'  En mij kan het niks schelen als ik een paar keer hetzelfde eet. Zeker niet met peultjes ... ze zijn er maar zo kort!







Er was nog wat kruidenboter .... langzaam heet laten worden, peultjes erbij, ruikt lekker!!

In de kas is niet veel sla meer want het is daar te heet geworden voor sla. Er is alleen nog wat ijsbergsla. Een paar van die buitenste bladeren, dat is wel genoeg voor een eenpersoons maaltje.





Door de boontjes gingen twee handjes gare rijst, even meebakken, en dan een schuif rode peper erover.

Zo makkelijk, snel, vers, en zó lekker!

Schep de boontjesmix op een bedje van verse sla, tomaatjes eromheen leggen ...







En omdat het allemaal zo verschrikkelijk gezond is doe je er als compensatie nóg een dikke kluit extra kruidenboter overheen, die langzaam smelt, over je boontjes, als je het hapje voor hapje opeet! Mmmmm!!

Vanmiddag werd mijn hele programma in de war gestuurd door allerlei spoedjes. Ik zal je er niet mee vervelen, maar alleen deze: de tuin moest opnieuw gefotografeerd worden (vond de makelaar) omdat onze huidige tuinfotoos op Funda nog van die kale voorjaarsfoto's zijn.

Ja en dan belt de beste man om 13.00 dat hij om 14.00 de boel komt fotograferen! HELP! De natte was hing er nog en er stond onkruid overal, en de konijnen hadden een zooi gemaakt in hun ren.





Nou de konijnen gingen met gaas en al in het gangetje, naast ons huis. Gewoon er naar toe gesleept. Ze waren not amused. Zo'n stenen gang en niks te zien en niks te eten daar!

Gemaaid, geschoffeld, planken en stenen en halfnatte was weggewerkt, vegen en snoeien en de bloemen een beetje leuk neerzetten. Pfffft nou ik was net klaar en daar stond de makelaar al. Een klus van een halve dag in 1 uur afgewerkt, ik wou dat ik zo'n tempo de hele dag vol kon houden.






Maar het ziet er weer netjes uit.

Ja en verder kwam ik tot niks vandaag. Van alles bedacht, maar allemaal niet gedaan. Ja dat komt ervan als je zo rent, dan lig je de rest van de dag voor pampus! :-)




Alleen nog even een avondwandelingetje over de hei vanavond, langs de tweelingboom!


3 reacties:

Tante Titi zei

Wat een prachtig plaatje die laatste foto!

Mirjam zei

Hard gewerkt Clarien en met resultaat! Dat worden knappe plaatjes voor Funda! Mooie laatste foto met de zon ingeklemd tussen de bomen.

grandma zei

Heerlijk blogje weer