Meppel.

on dinsdag 15 september 2015


Ochtend in het Hoge Noorden ....








Tijdens mijn tweewekelijkse bezoek aan het Hoge Noorden probeer ik de afspraken altijd zó te plannen dat er een paar uurtjes overblijven. Om op de terugreis ergens een alternatieve route te nemen. En een onbekend dorpje of stadje te bekijken.

Maar dan moeten ze hier op het platteland wel een beetje doorrijden! Want dit schiet écht niet op ......




Helaas als als ik dan rond 3 uur Meppel binnen rij (nog nooit geweest!) begint het nét te plenzen. Dat versombert het beeld wel een beetje.

Want Meppel is in de stralende zon vast een heel vriendelijk stadje. Of is het een dorp? Ik zie mooie wijken, veel jaren 20 en 30 huizen, en zowaar een historisch centrum. Met enorm veel pleinen en terrasjes. Die nu allemaal leeg zijn natuurlijk.







Het nodigt allemaal niet uit voor een kop koffie. Al had ik de tijd gehad. Overal is het leeg. Het toeristenseizoen is duidelijk voorbij.

Toch krijg ik heel sterk het idee dat dit stadje in de zomer bruist van de gezelligheid. De hele binnenstad bestaat haast uit pleinen en terrasjes!! Daar zitten dan natuurlijk ál die toeristen uit de wijde omtrek tot Giethoorn aan toe, die in deze mooie streek van ons land vakantie vieren.

Allemaal gezellig op terrasjes en in de restaurants.









Nee ... liever even binnenlopen bij de plaatselijke boekhandel. Die heeft achterin zijn zaak een 'beleefhoek' (haha welke winkel heeft dat eigenlijk nog niet?) met tafeltjes en stoelen en koffie en kranten. Daar kan je uren zitten lezen. Of je neemt gewoon een 'Draankie uut Drenthe'









En wat je haast nergens meer ziet ... een naaimachine winkel is hier zelfs nog! Wat leuk! Goed nieuws voor de Tasjes Tsunami aktie!

Maar ze mogen hun stoffen wel even opleuken. Dit lijkt nergens naar! Beetje hippere stofjes op die naaimachines leggen meneer PIT!! :D:D





Ja en dan houdt het centrum alweer op. Best een leuk stadje, Meppel. Gaan we nog wel es langs, maar dan met mooi weer.

Want op deze druilerige dinsdag, midden in september, zat er in de troonrede misschien nog wel een beetje Zonlicht, in Meppel is dat absoluut niet te vinden! :D

4 reacties:

Madelief Weideveld zei

Mijn zoon, bio-boer Olle, woont in Meppel. Hij komt er al jaren, juist om die kroegen, en heeft het er enorm naar zijn zin. Als ik hem moet geloven is Meppel 'hot'. Ja, echt.......
Leuk hoor dat je daar was. Dag, Madelief.

ivoorwit.blogspot.com zei

Beetje nostalgie. Ga nog eens langs bij mooier weer. Vast meer gezelligheid dan in die troonrede van vandaag. Is een gezellig stadje. En ja na het seizoen hè en met al die regen waar is het op dit moment dan leuk. Gewoon nog eens overdoen!

Anoniem zei

He wat leuk om foto's te zien van plekken die ik alle dagen zie, ik had je zo tegen kunnen komen. Als je even af was geslagen was je langs mijn moestuin gereden!
groeten Floor

madelief zei

Ach hoe leuk, heb daar in een ver verleden op school gezeten!