Het lukt niet (echt) ....

on zaterdag 5 mei 2018





Nee, het lukt nog niet echt, met de kas.

En eerlijk gezegd is mijn geduld bijna op. Want .... toen ik voor deze kas koos, vroeg ik of hij door een 'beginner' in elkaar kon worden gezet. Ja, dat kon zeker, zei Tuinkassenwinkel.nl.

Volg gewoon de omschrijving, het staat er allemaal heel duidelijk in, en dan is het prima te doen.

Nou, ik dacht het niet. Er blijken verkeerde hoeveelheden onderdelen te zijn geleverd. En één schroef brak af terwijl hij al half in een raampje was geschroefd. Een schroef van niks was dat! En dat raampje kun je nu niet verder meer gebruiken, want dat stuk schroef zit muurvast. En de kop is eraf gebroken.







Vandaag hebben Marlieke en ik de deur en de ramen in elkaar gezet. De rubberen strips langs de deuren waren nΓ©t niet passend, toen we de zware glasplaten (doodeng) erin schoven. Dus alles er weer uit. Er moest een stukje afgezaagd worden. Een millimeter afzagen van een rubberen strip ... dat is echt geen beginnersklusje.

En zo waren er nog meer .... bugs. Ik was er klaar mee!

Dus. Even bellen. Dacht ik. Even klagen, en vragen of een monteur kan langskomen. Maar ... er is geen telefoonnummer. Je kan alleen mailen.

Dat heb ik gedaan. Een zeer duidelijke mail was het. En nu ... afwachten hoe de service is. Ik laat het allemaal weten hier. Voor wie misschien ook de aanschaf van een tuinkas overweegt.

Ik geloof echt dat wij voor een hele goede kwaliteit kas hebben gekozen. De Wellington, model Vivaldi, is het. Niet goedkoop. Maar als het goed is heb je er je leven lang plezier van.





Maarre .... dan moeten we hem wel in elkaar krijgen. Nou, wordt vervolgd! :D

Liek hielp mij, en Lien deed de catering. Zo fijn, dochters thuis. En zonen ook, en schoonzonen en schoondochters. Het is altijd meteen een vakantiesfeertje hier, als kinderen thuis zijn. Want hoeveel er elke dag ook te doen is, met de kinderen ligt het tempo meteen een stuk lager.

Dan ga je in de kuikenren zitten. Gewoon, tussen de kuikens.





En dan worden er potten thee gezet, en stoelen in de zon gesleept, en toostjes gesmeerd, en zitten we tot 's avonds laat, met de sloffen aan, buiten.

En het eten, dat bij ons normaal altijd heel lekker is, maar vooral praktisch, en, nou ja, een beetje snelsnel .... dat eten ziet er dan ook ineens mooi uit. Een schaal rauwkost is ineens een schilderijtje.








Tot besluit, had Karin vanavond nog een verrassing voor ons.

Ze had gezien dat ik, ook alweer snelsnel, een nachthokje voor de kuikens en hun moeder had gemaakt van twee sinaasappelkistjes. Niet echt sterk en degelijk dus.

En kijk wat ze gemaakt heeft met haar vader .... een heel mooi sterk nachthok! Het past precies in het binnenhok van de konijnen. Dus de hoenders zijn driedubbel beschermd. Buitenren met rondom en boven en onder gaas, binnenhok dat 's nachts dicht gaat, en daarin dan nog dit hokje.







Het mag ook wel, want sinds we kuikens hebben zie ik ineens veel meer buizerds en andere roofvogels. Prachtig wiekend, op de warme luchtstroom ....

.... komen ze dichterbij .... en nog dichterbij. Oppassen dus!



Ik wens je een stralende en ontspannen zondag! :D

🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞


1 reacties:

Willem zei

Op hun site belooft de tuinkassenwinkel in ieder geval een uitstekende service. Nu nog even afwachten of de zegswijze "Veel beloven, weinig geven, doet de gek in vreugde leven" niet als bedrijfsmotto van die club geldt.
Het is dat je me net iets te ver weg woont, anders kwam ik wel even langs om een handje te helpen. Ik ben weliswaar niet opgeleid om bouwpakketten te monteren, maar geheel achterlijk op dat gebied ben ik nou ook weer niet.
Hoe het zij; succes met de kas. En wat de afgebroken schroef aangaat; boor er een gaatje naast en zet daar een (rvs) zelftapper in. Het is allemaal aluminium, dus dat is niet echt een probleem lijkt me.