Wat weet je veel ... niet.

on dinsdag 13 maart 2018






Met die regen .... was het vandaag wel een mooi moment om de achterstallige kranten en post weg te werken. En kijk nou ... in de Meppeler Courant ...... daar heb je Jan Vos.

Jan Vos is jarenlang voorzitter geweest van de Natuurbeschermingsvereniging. Als vanaf kleine jongen van 10 jaar is hij lid. Hij woont net aan de andere kant van Staphorst, ten noorden, op een mooie plek aan het riviertje De Reest.

Ik ga ze binnenkort opzoeken, Jan, en zijn vrouw Annekie. Om van hem méér te leren over de vereniging. In de hoop dat Jan veel zal vertellen over zijn passie ... de natuur. Jan weet erg veel, wat ik nog allemaal niet weet.







Mijn kennis ligt vooral op het gebied van planten. En dan in het bijzonder ... groenten. Dat is eigenlijk vrij weinig. Van bomen weet ik niet zo veel. Van weilandbeheer ook al niet. Vogels? Hm. Bijen en vlinders en salamanders en libellen??     Ehh .....

Wat weet je toch veel niet.

Eigenlijk weet je gewoon maar een heel klein beetje. Dat geeft niks. Want je kunt alles opzoeken en navragen.

Ik heb me voorgenomen om me de komende tijd goed te verdiepen in de natuur. En dan vooral (want je moet toch ergens beginnen)  ... wat gebeurt hier in deze buurt allemaal. Wat doet men aan natuurbehoud. En ook ... wat doet men aan natuurvernietiging?



Om te beginnen ... streekkranten lezen. Een abonnement nemen.

Hier is waar we wonen en hier is waar ik misschien kan helpen om de natuur te beschermen.

En verder. Kregen we weer logees vandaag!! Herinner je nog die dames met die groene billen? Die billen die 'gestempeld' waren door Onslow de Ram?

Nou. Onslow heeft geen half werk verricht!









Vier van die dames met zeven prachtige zwartwit gevlekte lammetjes kwamen vandaag weer voor een tijdje bij ons wonen. Van harte welkom allemaal!! We zijn heel blij met jullie!

Leven op het weiland. Oh wat leuk weer.






Politieagent Brit heeft het maar druk. Kippen achter het stroomdraad blaffen. En nu dus die schapen in de kudde bij elkaar houden. Verder, ratten vangen. En Bekje af en toe in de bek nemen (vindt ze goed).

En vrouwtje door het raam bespieden. Die zit notabene te lezen! Naja.

Waar blijf je?? Kom gauw buiten er is van alles te doen!

1 reacties:

Helena zei

Wat zijn de lammetjes schattig!
En wat betreft je natuurkennis..... heerlijk toch dat er nog zoveel valt te ontdekken? Daar gaan we vast nog veel over lezen bij je ;-)