Het tweede 'Kleine Huis' prentenboekje. En ... over varkens.

on zaterdag 31 maart 2018




Nou, éérst maar die varkens.

Die zijn van de Zonnehorst, onze buren. Vier vreselijk leuke varkens zijn het. Ze zijn hartstikke tam, hebben mooi rossig haar,  en ze maken een strook grond in no time zwart.

Daar kan je niet tegenaan spitten!

Alle woekerende kruiden waar je op een bepaalde plek vanaf wil, die halen ze tot de laatste snik weg! Maar sneeuwklokjes bijvoorbeeld ... die laten ze netjes staan. 😊






Ze hebben bij De Zonnehorst een strook grond langs de kas omgespit. Dat hebben ze keurig en heel snel gedaan. En netjes dat ze zijn! Alleen de neus is zwart, verder zijn ze nog steeds mooi rose.

En nu hebben we vanochtend een strook grond op het weiland van overbuurman Wim omheind.

Want Wim wil ook wel van zijn kweekgras af. Hij wil daar graag wilde bloemen hebben, op dat weiland. Dus, een omheining maken, en dan kunnen die varkens erop.







Klaar!

Een strook van niet meer dan tien meter breed, zodat de varkens het ook echt helemaal zwart kunnen maken. En dan steeds opschuiven. Volgende week gaan ze verhuizen. Dan kunnen we meekijken hoe het hier met ze gaat, bij Wim en Jacky!  😊

Zelf heb ik het eerste plantgoed in de tuin gezet vandaag. Er was niet veel ... wat sla en wat rijtjes prei.




En vanmiddag was het opruimen en boodschappen doen, en de meiden hebben taarten gebakken, voor de verjaardag morgen.

Bij het opruimen kwam ik die boekjes weer tegen ... waarvan ik laatst al één heb weggegeven. Het zijn kleine prentenboekjes, die gebaseerd zijn op de 'Kleine Huis' Boeken. Ik heb ze dubbel, dus ze kunnen weg. Ze zijn engelstalig.

Vanavond de tweede .... 'Going to Town'.









Als je wil 'meedingen' reageer dan op deze post, of stuur me een email, vóór woensdag 4 april. Bij meer dan één liefhebber wordt het boekje verloot. 

En nu ... op naar Pasen. Een nieuw begin.

Tot dinsdag!

🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻


12 reacties:

Ellen zei

Vrolijk Pasen!
Ik zou graag meedingen naar het kleine huis boekje. Ik ben groot fan van de kleine huis boeken. Ik heb ze allemaal in het Nederlands en lees ze ieder jaar de hele serie. Jouw boekje ziet er super leuk uit.

Anoniem zei

Wat vind ik het leuk om mee te doen aan de loting voor dit boekje... h.gr. Anneke

Christiaan zei

Ik doe graag mee aan de loting voor het boekje. We hebben alleen de Nederlandse versie , en daar is onze dochter weg van!

marie zei

Alleen al die mooie plaatjes, fantastisch! Ik loot graag mee.
lieve groet, Marie

jezebelle zei

Hoi,
ook ik wil graag meedoen om dit prachtige boek te winnen!
lieve groet Jezebelle

jezebelle zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Unknown zei

Wat leuk nog zo’n mooi boekje. Ik loot ook graag mee.

Buitenleven zei

Nog een aanmelding om mee te loten😊!
Genieten om te kunnen voorlezen.

Adelheid zei

Ik doe ook weer mee hoor! Zo leuk, een simpele versie van het inmiddels overbekende verhaal.

vrouw Hommel zei

Ja hoor....ik wil ook graag weer mee loten.

corrie zei

Kan ik ook nog meedoen? Met het boekje van de lotgevallen van vier zusjes naar de stad?

Eigenwijzehuisje zei

Ik loot graag mee. Lijkt me leuk om voor te lezen.