zooooo jammer ...........

on zaterdag 23 september 2017



Had ik nét een heel lang verhaal geschreven ...... over de avonturen van Bekje die bijna verdronk en gered werd door Brit .....








...... en een hééél lang verhaal over de walnoten, dat we eerst alleen maar rotte noten hadden meegenomen omdat we er geen verstand van hadden, en dat ze nu pas rijp zijn dus .....












...... en dat je handen er zo vies van worden, ook na tig keer wassen ....

..... en over de verstening in de steden, en dat het regenwater nergens meer heen kan straks, en dat we het dus maar moeten opdrinken (vind ik) en dat je het op de wc moet zetten in een emmer, en je stenen moet weghalen, en wormen moet fokken (vindt het NRC) ....







..... en allemaal hele leuke recepten weer .....








...... maar ja ..... toen wiste ik de hele boel. Per ongeluk. En nu heb ik geen zin meer.

Het is tijd voor een ommetje. Onder de sterren. (nagekomen ... het was echt prachtig buiten, wel 5 vallende sterren gezien!)

Fijn weekend en tot maandag! :D


(Misschien kan je via deze link het originele verhaal nog lezen! je moet dan even naar boven scrollen)




7 reacties:

Mar zei

Hoi. Ik lees via bloglovin altijd de verhalen. (Met heel veel plezier) En daar staat nog het hele verhaal van gisteren over de walnoten verf, pastinaak geur, enz. Dus die blog moet vast op je site weer te plaatsen zijn.

Wendy zei

Ik lees via Feedly en kon je "oude" versie ook gewoon nog lezen! Bedankt trouwens dat je het over wijruit had. Heb hem in de tuin staan maar had geen idee wat het was. Wel al eens een auie momentje gehad, nu achteraf wetend, dus van de wijnruit. Ik heb hem te geef gezet op mijn moestuinforum;-) Mijn vader was vroeger bollenboer en had op de 1e etage van de bollenschuur allemaal stellingen met grote heel brede planken boven elkaar. Daar werden de bollen gedroogd. http://www.dbnl.org/tekst/_jaa030199401_01/_jaa030199401_01_0011.php. Hier zie je een voorbeeldje ertussen. Misschien iets voor jou om te maken?

Groetjes,
Wendy

Clarien zei

Wendy en Marian dank jullie wel! Ik heb de link op mijn blog gezet dus wie weet is het verhaal toch nog te vinden!

Wendy een stelling komt hier volgend jaar zeker. Langs de wand van de schuur. Mooi voorbeeld!

Helena zei

Wat zijn B&B toch schattig!
Gelukkig in je blogbericht gered!

Anoniem zei

Had het verhaal over Bekje graag gelezen maar het allerbelangrijkste is toch dat haar niets is overkomen dankzij Brit. Wat zijn die twee toch schattig samen. Als ik de ruimte had, was er bij ons huis een halve dierentuin. Als ik jouw blog lees, krijg ik altijd een nostalgisch gevoel, je in zomer en herfst voorbereiden op de winter en genoeg voorraad aanleggen.

Anoniem zei

Via jouw linkje, toch je eerste blog ook gelezen! Dank!
Corrie

Jeanet zei

Wat een hoeveelheid walnoten
Bij ons waren de bloemen bevroren in april en dan komen er geen
walnoten meer. Heel jammer. Vorig jaar zat onze boom vol.
We eten daar nog steeds van.
Groetjes