Rijk worden?

on vrijdag 28 juli 2017




Veel bezoek deze dagen. En bijna niemand gaat hier weg zonder een groot pakket verse groenten en aardappelen. Want ... we hebben zo'n overvloed.

Dat was precies wat ik me ooit voorstelde, dat we een tuin hadden om aan iedereen van uit te delen. Gezondheid .... die je in een doos aan iemand kan meegeven. Courgettes, kolen, bieten, wortelen, spinazie, spekbonen, uien, rood en geel, knoflook, aardappels, knolvenkel, sla, preien, héél veel verse kruiden, alles gaat mee in dozen en in tassen.

Of, zoals Anke dat doet, in vrolijke bossen.




Het mooiste vind ik ... dat hoe méér we weggeven hoe méér er weer terugkomt. Het wordt hier voller in plaats van leger.

Al die hulp van gisteren, maar ook andere hulp die we krijgen, spullen die bloglezers sturen of langs brengen, tips en kennis die gedeeld wordt. Ja we krijgen veel meer terug dan dat er weggaat.

Voorbeeld .... vanmiddag belde Jan op, die hier gewerkt heeft. Hij werkt nu bij een huis met een grote boomgaard erbij. Al dat fruit begint te rijpen, en de nieuwe eigenaars zitten daar nu een beetje mee omhoog. Toen zei Jan ...... ik ken wel iemand die daar vast wel iets mee kan, met dat fruit.







En daar bedoelde hij mij mee! En nu mag ik dat fruit komen ophalen. Gewoon. Zomaar. Dankzij een gulle boomgaard-eigenaar en een vriendelijke rietdekker. Nou ja!

Ge-wel-dig!! Morgen gaan we erheen. Je leest het wel.

En het klopt helemaal wat die Wijze Oude Man zei ....





........... hoe meer je weggeeft hoe rijker je wordt.


5 reacties:

Marlon zei

Wat fijn dat je dromen zo mooi uitkomen.....en wat een overvloedige oogst heb je !

Es zei

Heel herkenbaar mooi heh
X Es

Anoniem zei

Net zoals ook al in de bijbel staat, geeft het een mens meer geluk om te geven dan te ontvangen. Fijn, dat je anderen zo mee kan laten delen in jullie overvloed en dat dit weer een ketting reactie op gang brengt. Als ik alles zo lees, denk ik dat jullie je plekje wel gevonden hebben.

Wonen en leven in Roemenie zei

Dat is vinden wij iedere keer weer een bijzondere ervaring zoiets.

Yvonne zei

De zaden van de Zinna's en de Afrikaantjes die ik vorig jaar van je gekregen heb doen het fantastisch. Bedankt.