...... of geluk?

on donderdag 6 juli 2017



Brengen scherven geluk? Het leek er niet op gisteren, maar het is net hoe je het bekijkt.

Na het opruimen s ochtends reed ik met een volgepakte auto naar Mariam, in Zwolle, je weet wel van de Weggeefwinkel. Daar kunnen de spullen worden gerepareerd en in de winkel krijgt alles een plekje.

Maar ja ... toen ik bij haar wilde wegrijden begaf mijn auto het dus. Koppeling zat vast. En de auto kon alleen nog maar hoesten. Dikke pech dus, want ik had enorme haast.

Ik weer terug, bij Mariam op de bank op de ANWB wachten. Nou dat was dan weer geluk want ze had nog een paar hele nuttige tips voor Quiet, wat mijn zus Marjan aan het opzetten is in Groningen.





De ANWB meneer keek 3 seconden en zei, oje dat is niet te maken. Die moet naar de garage. (Iets met de koppelingsplaat die kapot is.)

Nou, wij garages bellen. Wat denk je? Vol vol vol!! Nergens kon mijn autootje heen. Wat een pech. Tot we garage Jansen belden, en meneer Jansen zei, ik zit eigenlijk vol maar vooruit kom daar deze kant op. Dus ik met zo'n touw achter de ANWB aan, dat is zweten hoor, je slingert alle kanten op.

En wat denk je?? Het was precies tegenover het huis van mijn oom en tante en nicht!! En die waren thuis! En die konden mij naar huis brengen! Mazzeltje hoor! Leuk om hun te zien, ik heb meteen een vaste garage gevonden, en ik kwam toch nog toe aan een paar dingetjes ....





Vandaag dus géén auto. Alle boodschappen moesten weer op de fiets gedaan, wat in Bussum altijd heel gewoon was. Maar hier fiets ik nooit. Teveel haast, en de afstanden zijn groter. En wat is het mooi rondom Nieuwleusen ... prachtige weggetjes gevonden.

Er moet veel gebakken worden want zaterdag hebben we volle bak. Full Farm. 

Door alle regen van vorige week kan er weer rabarber geplukt worden. Rabarber, daar oogst je in de zomermaanden alleen de jonge stelen van. Daar zit nog niet veel oxaalzuur in. In de oudere wel. En als het veel regent groeit die flink.







De jonge stelen dus, die vanuit het hart groeien. Draai ze eraf, voorzichtig, de plant niet beschadigen. Je kunt het ook goed zien aan het blad, wat nog mooi fris is.

Gooi het afgedraaide blad in stukjes terug onder de plant. Die rabarber eet alles netjes op.




Het is bedoeld om een stuk of wat rabarber cakes mee te maken. Maar lang niet alles is uit de tuin hoor. Die brownies in die bakjes ..... zoooo makkelijk en zooo lekker. Ik doe er meestal nog wel extra dingen door zoals noten of wat pure chocola.

En dat was het weer. Lange dagen korte blogjes. 




Nachtzoen van Bekje .... 💜


3 reacties:

Wonen en leven in Roemenie zei

Van je auto dat is minder maar fijn dat je geholpen kon worden . Bedankt voor de tip van de rabarberbladeren wist ik niet we doen ze altijd op de composthoop. En wat schattig hond en kat zo samen .

Gr Henriette
www.onsleveninroemenie.blogspot.ro

Anoniem zei

Wat kwam dat goed uit dat de garage tegenover je familie lag, thuisgebracht worden en meteen een garage gevonden om je auto te laten onderhouden. Schattig Bekje en Brit samen in de stoel. Veel plezier morgen, gelukkig hebben jullie zonnig weer.

Petra1945 zei

Heb je er veel werk aan gehad om Brit met de nieuwe aanwinst te confronteren? Konijnen schudt ze immers door elkaar... Deed ze dat niet met zo'n katje?