Berichten uit India, Rotterdam, en Punthorst.

on vrijdag 3 maart 2017



Ondertussen ... in India. Daar zit mijn zus Marjan. Met onze nicht Dianne. Ze zijn te gast bij Mooji en ze volgen daar zijn Satsangs. En dat is dan weer moeilijk uit te leggen wat dat precies is, voor een buitenstaander zoals ik.

Een omschrijving van internet: Een Satsang is een bijeenkomst van mensen, om vrede te vinden in jezelf en oprecht en vreugdevol te leven, met achterlating van religie, filosofie en concepten.

Nou. Ik vergelijk het maar met wat ik ervaar als ik op het land werk, onder de blote hemel, handen in de aarde, natuur om je heen.





Dappere zus heb ik. Ze geeft niet veel om reizen, is bang om te vliegen, en ook voor spinnen en kakkerlakken, en guess what ze de laatste 2 weken heeft gedaan? Gevlogen, spinnen als muizen op de hotelkamer op bezoek gehad, en kakkerlakken zijn daar ook overal. En loslopende honden. En apen die boven je hoofd zitten in je restaurant en gewoon door het bladerdak heen op je tafel plassen.

Ja dat is allemaal India. Een drukke, kleurige, arme, maar ook wondermooie wereld.

Marjan en Dianne hebben daar een prachtige tijd. En het is erg fijn voor ons om daar ook een beetje te zijn, door alle fotootjes en filmpjes.





De mensen zijn heel open en je maakt makkelijk contact. Het lijkt mij, als ik de plaatjes zie, dat het er heel kleurig en blij aan toe gaat. Ondanks ook armoede natuurlijk.

Wat een mooie mensen, wat een prachtige rivier, de Ganges. Daar zit Marjan elke dag, urenlang, op weg naar de Satsung, of als ze terugkomt, aan dat water en onder dat bijzondere licht.





Natuurlijk vraag ik of ze ook interessante mannen mensen ontmoet daar in India. Ik bedoel maar, voor 't zelfde geld blijft ze daar, aan de Ganges!

Haha ja hoor, interessante mensen genoeg!






Blij, vrolijk, open, en iedereen wil graag op de foto.

Bijzondere beroepen ook ..... je zal maar OOR schoonmaker zijn!







Hoe mooi het daar ook is, en hoe waardevol de satsangs ..... ik denk wel dat ze terugkomt hoor! :D

Ook kreeg ik beelden van zoonlief en vriendin Merel, uit Rotterdam. Nou vooruit die laat ik ook zien. Zo'n mooie stad, Rotterdam. Ik denk dat die twee daar nooit meer weg gaan.

En een fotootje van die lieve Merel en haar club. Als hij er niet op mag zeg het maar Merel dan is hij zo weer weg. Maar ik vond hem zo mooi.





In het zwart, midden onder, dat is Merel. En ze is nog heel lief ook! :D  Ja Robbert boft maar.

Ja en dan nog nieuws uit Punthorst. Hoe vind je deze? De poster hing bij school tussen de gewone politieke propaganda posters. Wat een mop. De Tegenpartij! Ken je die nog? Leuk grapje!

Hij is eigenlijk heel actueel. Samen voor ons eigen ..... komt me bekend voor! ;-)





Ja en ook wordt hier in de buurt van alles geboren!! Geweldig! Hopelijk kunnen we binnenkort ergens kijken in zo'n kraamkamer.

Zo'n geboorte meemaken ... lijkt mij ook prachtig. Nou misschien komen er nog foto's daarvan!




Wat betreft de moestuin .. ik heb aardig wat vragen gekregen van jullie, ook naar aanleiding van het voorzaaien gisteren.

Morgen kom ik daar op terug!




0 reacties: