Familie.

on dinsdag 31 januari 2017





Het was een chaotische dag. Maar wel gezellig.

Vanochtend om 5.15 ging de wekker en een kwartier later vertrok Paul voor zakentrip naar Londen. Da-ag. Ik kroop er nog even in maar al snel moest Brit plassen dus .... daar begon de dag.

Tussen zeven en negen, appeltaart bakken, uit met Brit, hout halen, twee houtkachels aanzetten, huis opruimen, en toen kwamen vijf auto's het erf oprijden en al snel waren overal loodgieters en timmerlieden aan het werk. Eén van de loodgieters had net een zoontje gekregen, hadden wij even geluk!! Bij de koffie een superlekkere traktatie!

Welkom op de wereld ............ babietje Naud!!






Rond elf uur .... arriveren mijn moeder en zus Marjan. Zó gezellig! Ik ben heel blij dat we nu dicht bij de familie wonen en dat ze zomaar op een doordeweekse dag kunnen langs komen!!

Het is wel chaos. Brit is door al die mannen al helemaal hieperdepieper en springt bij mijn moeder omhoog en wil haar wel graag even in de handen bijten. Wég alle moeizaam aangeleerde goeie manieren. Het is gewoon weer een wild jong wolfje.

En natuurlijk net weer bij mijn moedertje die helemaal geen honden gewend is....

We parkeren de blaffende Brit zonder pardon in de tuin, en gaan met z´n drietjes een eindje wandelen, naar de Niagara Watervallen van Punthorst. Mooi rustig is het daar. Ver weg van de wereld en alleen maar het geluid van stromend water ......

Nou ja rustig .... natuurlijk wel kletsen kletsen kletsen ....... zoals alleen moeders en dochters dat kunnen !! :D






Rondleiding door de paardenstal. Kijk mam daarboven komt jou logeerkamertje!!

Haha ..... nu durft ze de ladder nog niet op, maar je zal eens zien wat een prachtig kamertje dat wordt daar onder het dak! Compleet met groot bureau en knusse slaaphoek en super-de-super-mooi uitzicht!






Als we Brit uit de tuin halen en weer teruglopen, heeft zij ineens iets te pakken, iets weggesleept van onder een kast. Getver het is een dikke dooie rat. Alwéér eentje.

Nou ja... het is gewoon maar een rat. Eigenlijk ook best een mooi beest. Ook gewoon natuur. Ik vraag me af of het iets uitmaakt als Brit het opeet. Waarom niet? Misschien wel beter voor haar dan brokken? Er zit geen gif in deze rat want dat gebruiken we hier niet.

Maar voor de zekerheid gaat de rat toch maar op de compost.

Met familie over de vloer ... dan ga je niet aan het klussen. Dan laat je de boel de boel en ga je lekker binnen bij de kachel zitten. Chaos of niet.





Want familie gaat altijd voor.


8 reacties:

Anoniem zei

Eigenlijk had je Brit in de bench moeten stoppen, zodat hij tot rust kon komen. Dan leert hij ook dat de bench 'even tot rust komen'. Als je hem naar buiten in de tuin los laat, leert hij niets. Ja, als ik klier dan mag ik naar de tuin. Hij moet tenslotte leren om rustig te blijven en zeker niet op te springen. Ik spreek uit ervaring.

Anoniem zei

Wat fijn voor jou en voor je familie dat jullie nu zo dicht bij elkaar wonen.

Clarien zei

Helemaal gelijk anoniem 1. Was gemakszucht van mij (zucht) .... vandaag weer strak beleid. :D

I zei

Met rat--> ze leven o.a. nabij sloten. In winter meer nabij mensen. Ze geven enorme holen. Je kunt dit zien aan hoop aarde en of loopsport. Of onder schuren, gebouwen etc. Ze kunnen ook ziektes bij zich dragen, o.a.ziekte van weil. Tegenwoordig minder, maar met Brit toch oppassen. En zeker niet op composthoop.
Misschien weten mannen van natuurgebied er meer van. En of gemeente/provincie.

Succes.

Anoniem zei

Biologische potgrond ( Bio Kultura bijv.) gemixt met wat scherp zand van jullie tijdelijke bouwplaats = ideale zaai/stekgrond -zonder- kunstmest en mogelijke andere toevoegingen. En zelfs goedkoper!
99,9 % is dan ook haalbaar en een prettiger begin voor die mooie, waardevolle zaadjes.

Anoniem zei

Ik denk dat het voor jouw visite plezieriger is om Brit in de bench te zetten. Als je weet wanneer de visite eraan komt haar tijdig in de bench zetten op een rustige manier.Op het moment dat ze rustig en kalm is en het bezoek ook rustig de tijd heeft gehad om de jas uit te doen, te gaan zitten enz.kun je haar uit de bench halen om het bezoek op een normale manier ( niet er bovenop te springen, bijten enz ) te begroeten ( lees; besnuffelen )Daarna, meestal zal ze dan weer terug vallen in gek doen,brokje ofzo pakken en haar op haar deken/mand laten plaatsnemen.
Als ze er vanaf komt weer opnieuw terugzetten op deken/mand.
Blijft ze klieren of wil ze niet luisteren alsnog terug in de bench zetten en het gepiep en aandachttrekkerij negeren.
Het handigste is als de bench ergens staat waar ze het bezoek niet kan zien.
Niet iedere bezoeker is ervan gediend om begroet te worden door een overenthousiaste hond.Zeker bij kleine kinderen is het oppassen.Springen en bijten, en krabben is toch niet gewenst gedrag.
Verder lees ik jouw blog met veel plezier en ik ben blij met jouw simpele en vooral duidelijke beschrijving van zaaien en andere moestuin dingen.Ik ben sinds een jaar aan het moestuinieren en ik weet dat het nu de tijd is om "iets in de moestuin te doen".Maar ik weet niet precies wat.
Dankzij jouw blog is het al wat minder vaag.
Ik ga meteen naar de Boerenbond voor zaaigrond.
Groetjes van Lien.

Clarien zei

Dankjewel Lien en anderen voor de waardevolle tips voor Brit.

Gelukkig gaat het meestal goed. Alleen op zo'n dag met allemaal 'volk' over de vloer, onder anderen 3 loodgieters die door het hele huis heen aan het werk waren, en dan ook nog bezoek .. tja dan valt ze terug in gedrag. Zelf in de bench is het dan blaffen en nog es blaffen, en dat wil je niet met een moedertje op bezoek ....

vandaar toen maar in de tuin! Waar ze overigens ook bleef blaffen. :((

Maar normaal gaat ze met bezoek vrij makkelijk in de bench gelukkig. We hebben daar een speciaal speeltje wat haar dan zoet houdt.

Mijke zei

Persoonlijk ben ik het niet eens met dat altijd maar in de bench stoppen. Waarschijnlijk blaft ze juist omdat ze dan niet bij de roedel mag zijn ;) Ach en ze is nog een pup, veel van dat ongewenste gedrag gaat ook vanzelf over gelukkig. Ook als het af en toe fout gaat ;) Zelf zou ik eerder kijken of ik haar kan afleiden met een speeltje of brokjes als ze wil gaan bijten. Of je bezoek instrueren om heel zielig 'auwauwauwwwwwww' te janken als ze bijt.

Maar ach zo veel mensen zo veel meningen over hoe om te gaan met honden. Welke methode je ook kiest, over het algemeen zal het wel loslopen allemaal!