Poetsen.

on woensdag 2 november 2016





Nou we gingen dus poetsen vandaag, in het oude huis in Bussum.

Marjan en Barbara zouden voor stofzuigers zorgen, en voor emmers en dat soort spul. En ik zou voor een thermosfles met sterke koffie zorgen, wat een zeer belangrijk onderdeel is van een poetsochtend.

Nou, alles was voor elkaar, behalve de koffie dus. Vergeten.

Hahaha wat oliedom weer. Gelukkig hebben we McDonalds in Bussum. Anti-plastic Tassenteam keek maar even de andere kant op vandaag. :D





En voor de lunch schoven we aan bij Marjan thuis, die een steenworp verderop woont. Ze had linzensoep gemaakt, met pruimen erin. Dat moet je echt eens proberen! Ik heb geen recept maar het staat vast op internet wel ergens. Dat is een super combi, hartige linzen en zoete pruimen!

Anders vraag ik Marjan nog wel even!





Ja het tassenteam hier in Bussum gaat volop verder. Er is nu ook een etiket, wat in de tassen gestreken wordt. Ja met al die aanvragen voor tassen moet je wel een ... handtekening achterlaten natuurlijk!

Waarom maken we tassen? Waarom delen we die uit, of verkopen ze voor een habbekrats? Omdat we de mensen bewust willen maken van hun plastic verbruik. En omdat we de plastic consumptie willen verminderen.

Gewoon ..... je boodschap blijven herhalen, tot vervelends aan toe .... hoeveel plastic gebruik jij??

Kan dat niet wat minder?????





Uiteindelijk ..... werkt het als de druppel op de steen ..... de boodschap slijt in in de hersens van mensen. Je gaat je ongemakkelijk voelen als je plastic onnodig gebruikt. Mooi. Daar moeten we naar toe!

Maar goed. Het tassenteam doet ook andere leuke projecten. Zoals Marjan die een serie boekweitkussens heeft gemaakt. Van die vrij zware kussen, die je ook kan gebruiken om rechter op te zitten. Ik heb meteen eentje besteld voor in mijn auto.

Maar je kan hem ook op je hoofd leggen om rechtop te lopen. En op je buik leggen als je buikpijn hebt. Hartstikke handig!






Nog veel meer dingen maakt ze. Mooie beeldjes. Prachtige bustes. En van de restjes van de kussenstoffen, even in een handomdraai, maakt ze een rijtje kerstboompjes aan een tak.

Kijk, hoe simpel, en mooi.




Nou ik blijf veel te lang in Bussum en rij s avonds terug door de zoveelste file. Nog een paar dagen en dan zijn die ritten voorgoed voorbij.

Als ik thuis kom is het stikdonker.

Snel, lampen aan, weer naar buiten, kijken. Ja, al beter.





En nog even eentje zonder al die borden .....




Kom binnen. Sprak het huis!


2 reacties:

Anoniem zei

Hoi Clarien, je hebt gelijk met dat ongemakkelijk voelen... Ik vroeg mijn moeder laatst of ze nog een " illegaal plastic tasje" in huis had zodat ik iets kon meenemen.... ;-) probleem blijft soms als je iets waterdicht wilt meenemen in de regen.. Verder zag ik onlangs op internet stoffen doeken om cadeaus in te pakken (het werd heel hip 'wrappels'. genoemd maar het waren gewoon leuke gekleurde lappen stof met een mooi randje). Ik moest direct aan jullie tassenteam denken! Missie geslaagd, deze cynicus is overtuigd :-)

Daphne zei

Het tassenteam kan nu gewoon lekker bij jou, in Punthorst komen tassen-maken.
Lekker rustgevend daar en wel zo gezellig.
Wat lief dat ze je kwamen helpen met schoonmaken trouwens, dat doet een mens goed, die hulp.
En sjonge, wat een uitnodigend huis, zo met die gezellige lampjes.
Groetjes, Daphne