Eem kiek´n.

on zaterdag 12 november 2016




In Nieuwleusen is een leuke sportschool. Niet te groot, wel goed voorzien. Paul en ik gingen eem kiek´n vanmorgen. Maar we waren veel te vroeg het was nog niet open. Dus eerst maar een eindje wandelen door het dorp. Langs de sportvelden.

Het leek wel wintersport, met die vorst en de opkomende zon .... en een drukte van belang op de sportvelden hier. Mooi. Er is in elk geval veel aandacht voor sport in onze nieuwe buurt!

Wij gingen samen een pilates les volgen. Gewoon, proeflesje, eem kiek´n. En we zijn om hoor! Prima sporten hier, en leuke docenten. Misschien kan ik hier in de toekomst ook nog een baantje vinden. Maar voorlopig ..... nog te druk!





Thuis, was ik binnen aan het werk. Want er moest echt hoognodig gepoetst worden, maar hee wat gebeurd daar achter in de paardenbak?? Eem kiek'n, blijkt dat buurman-zoon samen met Paul de werktuigen aan het verplaatsen is, wat ik laatst gevraagd had. Die werktuigen gebruiken we pas weer van't voorjaar, en ze staan nu dik in de weg.

Nu moeten we steeds de auto's keren op het gras. En dat doet een boer niet, in de winter, want dan rij je je land kapot. Op het verharde pleintje kun je goed keren, dus dat wordt nu leeg gemaakt. Dus daar gaan de schudder, en dat andere ding ....  de riller? Nou ja dat ding om hooi op rijen te krijgen dus.






Dan zijn ze klaar. Nou, eem kiek'n hoor. Ho maar wacht ... de veegmachine staat er ook nog, net op zo'n rothoekje dat je nét niet kan draaien met de aanhanger .... wacht jongens, kan die ook nog naar de paardenbak?

Ja hoor. U vraagt wij verplaatsen! :D:D





Fijn. Dat je die dingen vraagt, en dat iemand dat dan onthoudt, en dat dat dan een paar dagen later gewoon even gebeurt.

Als ik terugloop, even bij de aardappels kijken. Die in de tuinschuur staan, op de grond. Tja .... dom-dom-dom, met veel geluk zijn ze nog nét niet bevroren geweest. Maar die moeten hogerop dus. Ze gaan op de hooizolder, met een doek erom.

Een enkel muisje is er al aan geweest. Dat zal hier op zolder ook wel gebeuren, want een kat heeft zich nog niet aangediend op onze boerderij. Nou ja .... eerlijk delen dan maar. :D






Ja en in de paardenstal moet ik ook eem kiek'n. Want daar is gisteren de boktor-man geweest. De watte?? Ja, die man die langskomt om de schuur in te spuiten met een goedje wat hem voor 12 jaar vrijwaart van boktorren en van houtworm.

Ik meld dat maar even, want hoewel we zo graag alles biologisch en natuurlijk willen doen, ontkom je niet aan sommige maatregelen. Gif. In onze schuur. Maar het kon niet anders want het hout zat er vol mee.

Nu moeten de rest van het weekend alle deuren open om alles te laten luchten.







O en kijk es even mee .... (kiek eem mit)

..... want vanwege dat balkonnetje, of die vide, waar ik om had gevraagd en die ze eergisteren gemaakt hebben, hebben de grote balken kans om ..... om te kiepen!! Als bijvoorbeeld de boktor man erover loopt, over dat deel wat over de rand uitsteekt. En nu zijn er hier een soort van ankers in de stenen gemaakt om te voorkomen dat dat kiept. Het heeft ook een naam ... deze muur-ankers, maar die weet ik niet meer.

Maar wat handig weer!




Verder is het het hele weekend visite visite visite. Tuurlijk, iedereen wil graag zien hoe wij hier zitten. Want op een blog zie je daar niks van, zeg nou zelf, dat moet je in het echt zien!

Dus de hele familie kwam eem kiek'n!! :D:D

Robbert heeft ook even de klompen gepast die op de mat stonden .... hahaha kijk die Rotterdamse yup nou eens even!!





Hij ging er even buiten op lopen oefenen, en vertelde later heel eerlijk ...  'mam ik heb me toch een pijn gedaan op die klompen!! Want ik ging even op een drafje lopen en toen stapte ik er per ongeluk uit en met m'n voetzool op die rand!! Zéér dat dat deed!! Ik zag sterretjes!!'

Haha ja we moeten nog wel even wennen hoor, nog geen klomp-bestendige voerzolen hier! (bij mij ook niet hoewel ik ook stiekum oefen, want ze zijn zooooo handig!!)

Je kan bij ons alles zien aankomen over de weg ... alleen helaas zit het raam voor Robbert zijn lengte nét onhandig. Als hij eem wil kiek'n of oma er al aankomt zit dat kozijn dik in de weg.






Hallo familie!! Zo leuk dat jullie er zijn!!

Ook al is het ijskoud met een striemend windje, we doen de hele tour-de-farm!








En binnen is ondertussen het vuur aangejaagd!






We krijgen aloe vera's en bloemen. Van die dingen die je huis echt gezellig maken.





En van het plan om vandaag een nieuwe ren te maken voor Jerry het konijn, waar Karin een prachtig ontwerp voor getekend heeft, van dat plan komt vandaag nog niks. Jerry blijft voorlopig even in zijn noodbunker, die wel veilig is, maar niet groot genoeg om sprintjes te trekken ....

..... en dat kan niet, een konijn moet kunnen rennen! Het heet niet voor niks een ren, toch?

Maandag, dan komt dat aan de beurt!





Daar gaat de familie weer! Ik hoop dat ze snel weer eem komen kiek'n bij ons. En in ruil voor de gezelligheid en de bloemen, krijgen ze van mij iets leuks mee terug!!

Ja ik zit echt omhoog met dat restafval!! Dusse ..... willen jullie alsjeblieft een zak meenemen? Nou .... wat een leuk souvenir uit Punthorst!! :D:D

Fijn weekend en tot maandag weer!!


1 reacties:

Blogger zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.