Er zijn van die dagen ...

on donderdag 14 januari 2016




Er zijn van die dagen dat er eigenlijk niks gebeurt. De dag dobbert een beetje voorbij en de uren vliegen om zonder dat er grootse en meeslepende dingen gebeuren.

Je doet dan overal ook heel lang over. Vorig jaar bestelde ik de zaden in 10 minuten. Nu doe ik er anderhalf uur over. Eerst alles bestellen. En dan pas in de zadenkist kijken. Oh, de helft van de bestelling kan weer worden geschrapt want dat is er allemaal nog.






Ja en hoe bestel je je zaden? Waar let je op?

Zelf bestel ik altijd de meest nieuwe rassen. Ik had dit jaar geen catalogi aangevraagd en heb alles van internet gehaald. Dat heeft als voordeel dat je het laatse nieuws hebt. 

Bij Bolster (waar ik zaaigoed bestel) zag ik twee nieuwe tomaten rassen. Eén voor kleine trostomaatjes en een voor gewone. Nou, klaar! Die twee bestel ik dan. Want dan heb je de meest resistente en ook de smakelijkste soorten te pakken. Hier onder, de Bartelly en de Granda Solanum heb ik besteld. Dat zijn de paradepaardjes van dit jaar bij Bolster.





Het pootgoed bestel ik bij Carel Bouma. Al drie jaar erg goeie ervaring mee. We zijn ooit op dat bedrijf wezen kijken. Prima pootgoed kweker, daar in de polder!

Aardappels en uien. In week 6 worden ze geleverd en dan kunnen de uien ook meteen de grond in met een beetje geluk. Zo, zaaigoed en pootgoed besteld. Dat is dat!






Op de tuin is ook niet veel te vertellen en te laten zien. Ja, de sparretjes zijn in stukken geknipt we hebben een mooie groene haag nu. Maar dat duurt niet lang want die naalden gaan omlaag vallen. En een mooie humuslaag vormen onderaan de houtwal.

De regen tikkelde gezellig op mijn capuchon, maar ineens hoorde ik, plof plof plof .... grote dikke witte vlokken vielen ineens omlaag. Sneeuw!

Maar na een kwartier was het weer weg. Zou dat nu alles zijn wat we krijgen? Ik hoop echt nog op wat vorst en sneeuw ... zo goed voor het land.





We aten gado gado vanavond, met een deel van de kiemen. Een ander deel moest ik weggooien want die waren gaan rotten. Ja dat kan ook gebeuren.

Gebeurt er toch nog wát, op de dag waarop haast niks gebeurde!



0 reacties: