Veel projecten.

on donderdag 17 september 2015




De frambozen staan vooraan in de tuin en als je (zoals ik) altijd een beetje haast hebt loop je daar snel voorbij.

Had ik ze toch bijna gemist zeg .... deze pareltjes.




Ja ... want het is een beetje druk momenteel.

Liesbeth vroeg vanochtend .... het zal wel rustig zijn op de tuin nu? Ben je een beetje aan het afbouwen? Nee, dat echt niet. Er lopen op dit moment veel projecten door elkaar. Allemaal leuke dingen, dat wel weer.

En ondertussen zag ik ook nog, op weg naar de tuin, dat de plantsoendienst hier al het gras op hopen heeft geblazen, en voor mij heeft laten liggen. Ik had gevraagd om .... een béétje gras .... voor op de compost. Nou hier ligt een voetbalveld vol, langs de wegen. Heel aardig .... maar dat gaat wel een paar dagen kosten om dat te verzamelen.





Een ander heel belangrijk project zijn die tassen. Daar wil ik graag een grote aktie van maken. Het begint morgen, en vanaf morgen is elke vrijdag ... tasjesdag. Inclusief tasjes-maak-dagen hier bij mij thuis.

Maar voor het zover is ... moet ik eerst nog even leren hoe je zo'n tas eigenlijk maakt. Want eerlijk gezegd kan ik niet goed naaien. Ik heb het een beetje geleerd van internet, en door bestaande tassen te kopiëren. Daar kom je een wel een eindje mee ... maar de finesses mis je! Ik hoop dan ook dat er op die tasjes-maak-dagen ook ervaren naaisters langskomen om die details te laten zien, hoe dat moet.

Hoe maak je in vredesnaam een bodem in een tas??? Ik pak de AH shopper er maar es bij.





Van binnen koekeloeren .... aha .... een driehoekje maken! Ja Shirley zei ook al zoiets .... de zijnaad over de ondernaad leggen ... of was het andersom?





Nou, de maten nemen we in elk geval exact over, want die AH tas is een goeie. Hij past precies in mijn fietstas. Dus in alle fietstassen denk ik.

En dan moet dat nog allemaal in een werkbeschrijving komen. Dat kost me toch een tijd. Omdat ik het ook niet zeker weet, dus uitproberen, gaat natuurlijk verkeerd, nog es proberen. Werkomschrijving weer aanpassen.

Ik vraag me af ..... al die mooie tutorials die je op internet ziet, en die uitgebreide omschrijvingen op blogs ... dat ziet er zo goed uit altijd, zo makkelijk ... zou daar ook zoveel Bloed Zweet en Tranen achter zitten?






Zouden daar ook zoveel proppen papier op de grond liggen? En snel tussendoor even je nagels knippen omdat er nog tuin onder zit? En dat nu op al die foto's staat. Hahaha ja dat kost allemaal tijd!

Maar kijk .... hier hebben we toch een bodem! Soort van!




Nou de rest komt morgen dus, op vrijdag tassendag.

Andere projecten zijn er ook nog. Een moestuinworkshop die ik mag geven. En die moet ook nog gemaakt worden. Vijf kwartier heb ik. Geweldig! Hoe geef je ooit een moestuinworkshop in vijf kwartier? Al had ik vijf weken dan was het nog niet genoeg! :D

Gelukkig had ik vanmorgen op de tuin een hulpje. Max, de lieve pup van Liesbeth kwam mij helpen bij de compost. Dat vond hij leuker dan bij de bijen. Arme Max is al een aantal keer geprikt.

En zo'n hondje ... is zo verfrissend. Zo simpel en direkt. Niks projecten en ingewikkelde dingen. Neem nou die compost .... ik loop daar altijd over te preken .... over hoe belangrijk dat is. Je weet wel ... gezonde compost zorgt voor een gezonde bodem, die zorgt voor gezonde planten, en gezonde planten zorgen voor gezonde mensen. Zo'n mooie kringloop ....






Maar Max doet niet zo moeilijk. Hij slaat die hele kringloop over. Hij neemt gewoon een hapje poep!!!

2 reacties:

cin zei

Een vriendin van me vertelt altijd hoe ze tijdens een reis in Azië ergens in een bergdorpje zag hoe de honden rond pamperloze baby's draaiden om hun poep op te eten. De hondenpoep werd daarna opgegeten door de kippen en hun poep werd vervolgens opgelikt door varkens.Over kringloop gesproken ;-)

Anoniem zei

ken je de site van 'leven zonder afval'? Zij woont in Baarn, en maakt ook veel tasjes voor boodschappen, maar ook voor brood, groenten en fruit . Misschien ter inspiratie...