Geen nieuws.

on zaterdag 12 september 2015

Geen nieuws vandaag. Of in elk geval ... géén tuinnieuws. Ik was er wel even, op de tuin, en heb alle frambozen die rijp waren opgegeten. Zoals elke dag. Of Marlieke eet ze op. Ze zijn heerlijk, prachtig donkerrood en groot, maar er zijn zo weinig dat ze het niet redden tot op de foto's.

En thuis stond een doos.







Ja nu er toch geen tuinnieuws is ... dan maar even in die doos kijken. Het is een deel van de wintervoorraad aan melen, granen, zaden en noten. En olie. Twaalf flesjes lijnzaadolie.

Je kan die olie ook in grotere flessen kopen, maar het gaat snel achteruit in kwaliteit als het open is. En deze flesjes zijn weer heel handig om te hergebruiken.





Wij kopen die bulk bij Biovoordeel.nl. Zeker de moeite waard om daar es te kijken, als je ook alles biologisch wil eten. Want biologisch is niet goedkoop, dus om dat in bulk te kopen, en dus voordeliger, is echt de moeite waard. Ik denk dat wij zo'n 20% goedkoper uit zijn dan wanneer we het in kleine porties in de winkel kopen.

En het scheelt ook weer plastic afval natuurlijk....

..... over plastic gesproken .... die stoffen tasjes, dat gaat ook gewoon door. Er komt binnenkort meer nieuws over, en ik wil vanaf nu elke week een update geven, van wat de plannen zijn. In de mail en in de reacties zijn al veel leuke tips binnengekomen. Dank jullie wel!!





Zelf ben ik er nog mee aan het prutsen. Want .... wat is handiger ... zo'n klein plat tasje, of een bredere echte shopper, voor de boodschappen? Of allebei? En een werkomschrijving moet ook nog komen.

Maar het maken van die tasjes is echt het leukste. Ik hoop dat we er een rage van kunnen maken. Van bijvoorbeeld oude kringloopgordijnen zoveel mogelijk tasjes knippen. Hier, neem nou zo'n oud tafelkleed ... .echt een sport om daar zoveel mogelijk tasjes uit te knippen ..... vier haalde ik er hier uit. Okee ik geef toe het is wel weer een oubollige stof, maar misschien wordt dat wel juist hip!!

En bakken hoefde ik niet te doen vandaag want dat heeft Marlieke ontdekt .. hoe leuk dat is!





Nou ... nou was er helemaal geen nieuws vandaag en toch weer een blogje vol! :D

Fijn weekend allemaal! Ik ga weer knippen. Tot maandag!


1 reacties:

Unknown zei

Nee hoor super leuke stof!