Drukke week .... en naaisters gevraagd voor vrijdag.

on maandag 28 september 2015




Even snel een berichtje .... want het wordt een drukke week met veel projecten en afspraken door het land. Dus .... niet veel tijd om te bloggen deze week, hopelijk lukt het om dagelijks een snel postje te krabbelen, en anders komt het de volgende dag.

Ik lees hier bij de reacties en in de mail dat jullie veel ideeën en tips hebben om de ´tassen-tsunami´ verder uit te breiden en door te dragen. Ge-wel-dig is dat!! Maar je hoeft het niet eerst aan mij vragen. Er zit GEEN copyright op alles wat ik doe. Foto's, beschrijvingen, teksten, ideeën, alles mag je gebruiken, om duurzaamheid verder te verspreiden.






Dus .. als je zelf een idee hebt voor in jou dorp, of je kent een actieve blogger die ook iets met duurzaamheid doet, geef de tips en ideeën en de werkbeschrijvingen door. Misschien krijgen we dan een landelijke 'stoffen-tassen-epidemie!!' Haha .... stukken beter dan de griep!!

Misschien een leuk idee om als je kleine kinderen op school hebt, es met een aantal moeders af te spreken? De kids op 1 hoop gooien en de moeders aan het tassen naaien? (ah vaders mag ook!) En natuurlijk roept iedereen onmiddellijk dat ze niet kan naaien, maar je hebt ook 1 knipper nodig, en een appeltaartenbakker, en eentje die de snotneuzen en bipsen afveegt (van de kids dan he). En de rest kan het toch leren?






En zelf .... heb ik 1 dringend verzoek!! Aanstaande zaterdag moeten er hier in Bussum vele vele tasjes klaar liggen, en er zijn nog lang niet genoeg!! Wie komt aanstaande vrijdag helpen? Voor deze éne keer graag wel ervaren naaisters, mét naaimachine, want we moeten even een dagje 'produktie' draaien. Ik zorg voor stoffen, maar als je zelf hebt mag dat ook mee natuurlijk. En neem je favoriete schaar mee. Ik zit hier van 10 tot 16, dus kijk wanneer je aan kan haken.

Wie o wie? We zijn nu met z'n 3-en er kunnen nog zeker 2 of 3 bij!! Stuur me een email!

Oh ... en wat die paddestoelen ermee te maken hebben? Helemaal niks. Die stonden toevallig nog op mijn camera, en anders wordt het zo'n saai stukje! :D:D

Kijk hieronder es ... naar die maan van gisteren, genomen op de  Bussumse hei om 22.00. Nog geen verduistering, maar wel mooi met die mist. Het was net Harry Potter land.



4 reacties:

Jos van KloskaCreAtief! zei

Jammer dat ik altijd moet werken op vrijdag, anders zou ik je wel een keer willen helpen!

Linda zei

Ik kom je graag helpen a.s. vrijdag. Ik ben er om 10.00 uur weet alleen niet zeker of ik de hele dag kan. Ik ben een ervaren naaister en ik heb een naaimachine die ik zal meenemen.
Ik heb een mailtje gekregen van Nicolette, zo ben ik hier terecht gekomen.
groetjes, Linda

Unknown zei

Wat een leuk idee! Jammer genoeg kan ik er niet bij zijn, maar je hebt mij wel aangestoken:-)
Heb nog wel een aantal leuke stofjes op zolder liggen en anders een bezoekje brengen aan de kringloop kan nooit kwaad!

Ik vind mijn stoffen tasjes heerlijk om gebruiken dus meer is altijd fijn!

Heel veel plezier vrijdag!!

Clarien zei

Alle tasjes helpen! ;-)

en Linda .. super!!